Glass eller ikke glass?

jeg lurer på hva som er fordelen med å bruke 'dekkglass'? vi har sett på en utvendig pumpe, men for å få denne til å passe akvariet er vi nødt til å droppe glasset som fulgte med akvariet. skjønner jo at det vil øke mengden kondens, men har det noen andre følger? f.eks. i fht lysrøra, vannet, plantene.. noe? lokket over er et "helt lokk", altså det dekker overalt utenom en bue man kan løfte av til å fôre, samt to steder det "buler ut" bak for at ledningene ikke skal være i klem..

det ser litt ut som dette; , bare at det er større.. (92 liter)
Nå hvet ikke jeg om lyset ditt tåler kondensen når du tar vekk dekkglasset. Men dekkglasset blir til slutt skittent og da er det plantene som ikke liker seg. Men siden du har heldekkende topp så skal det ikke gjøre noe om du fjerner. Fisk kan ikke hoppe gjennom plast så vidt jeg vet.
Kjenner ikke til akkurat dette karet, men om lysrørene har "kopper" som skrus fast over festene i hver ende så kan du fint fjerne dekkglasset. Koppene hindrer nemlig kondens i å kommet til det elektriske kontaktpunktet på lysrørene. Hvis ikke har du et problem siden elektronikk og kondens ikke går så bra sammen.
jeg tror vi har sånne du snakker om? tok bilde av det..
er slike ja. da skal du ikke trenge glass. men, vær forsiktig når du skrur til, det er mulig å skru til sånn at den ikke går ann å få av igjen...
Jepp, da kan du trygt fjerne dekkglasset
Tilfeldig bekjentskap
© Stian Wego
Reklame for plussmedlemskap