- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Identifisere kjønn på l134?
Identifisere kjønn på l134?
Postet 23.09.08 kl 21:53
Mine hanner var iallefall temmelig hårete, men hvis du samtidig spør om å få se dem i f.eks. en gjennomsiktig plasttank slik at du ser dem ovenfra, burde du ha noen gode holdepunkter:
glatte, runde damer, og hårete slanke menn
(PS! Lys fra siden fremhever de små hårete piggene på hannene!)
Det er det jeg ville sett på. Er det viltfanget i den størrelsen, er jeg sikker på du vil se forskjell på dem.
Spør om du f.eks. kan håve ut 10 stk i en plasttank, og ta deg god tid med å studere dem før du velger ut de du vil ha basert på kjønn.
glatte, runde damer, og hårete slanke menn
(PS! Lys fra siden fremhever de små hårete piggene på hannene!)
Det er det jeg ville sett på. Er det viltfanget i den størrelsen, er jeg sikker på du vil se forskjell på dem.
Spør om du f.eks. kan håve ut 10 stk i en plasttank, og ta deg god tid med å studere dem før du velger ut de du vil ha basert på kjønn.
Postet 23.09.08 kl 23:26
Endret: 23.09.08 kl 23:31
Postet 24.09.08 kl 08:39
er ikke lett med kjønns identifikason på disse.
Har selv endel voksene av disse, og hår"metoden" er ikke noe bra måte å skjekke kjønnene på.
Av 14 stk voksene som jeg har så er det kun 2 stk som hatr disse "hårene/piggene"bakover.
Og jeg tror ikke jeg har 2 hanner og resten hunner.
Så den andre metoden er bedre, studer fiskene ovenifra, da har du større mulighet til å ta et rett valg.
Har selv endel voksene av disse, og hår"metoden" er ikke noe bra måte å skjekke kjønnene på.
Av 14 stk voksene som jeg har så er det kun 2 stk som hatr disse "hårene/piggene"bakover.
Og jeg tror ikke jeg har 2 hanner og resten hunner.
Så den andre metoden er bedre, studer fiskene ovenifra, da har du større mulighet til å ta et rett valg.
Postet 24.09.08 kl 09:10
Postet 24.09.08 kl 09:19
Postet 24.09.08 kl 09:24
Postet 24.09.08 kl 13:55