Guppy oppdrett

guppyen min ser ut til å føde bare litt å litt
guppyen er kjempe tjukk å firkantet buk å står helt stille, men den spiser som de andre fiskene, i morrest var den litt tynnere en i går, men så oppdaget jeg en yngel, men fisken er fortsatt tjukk men oppfører seg normalt
men detter er ikke første gang, for kanskje n uke siden skjedde det det samme med den samme fisken of uka deretter skjedde det å det samme så tenkte jeg at det kunne være noe galt
vet dere hva som har skjedd og hva bør jeg gjøre, fordi jeg driver med guppy oppdrett å seller det til en kjempe god pris til dyrebutikken!
trenger svar heslt så raskt så mulig, hvem vet om den føder nå?
Det er jo ikke så mye å gjøre egentlig, kan jo ikke skvise yngelen ut heller. Levendefødere kan føde i etapper, spesielt om de er stresset. Nå høres det ikke ut som om du har puttet henne i en fødekasse/nett, men dette er en av tingene som kan stresse henne og gjøre at hun holder igjen.

Innpåslitne hanner kan vel også ha den virkningen, spesielt om hun ikke får gjemt seg bort godt nok og stadig blir forstyrret av de andre fiskene.
det stemmer nok det du sier at den gjemmer seg å så kommer det en annen fisk så svømmer den gravide fisken bort, hun for aldri gjemt seg, ikke som jeg ser i hvart fall
mine black molly`s fødet over flere dager
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap