Tetratec ex1200 ulyd?!

Jeg kjøpte i går en brukt Tetratec EX1200 eksternt filter. Den var 8 mnd gammel. Men jeg hører en merkelig lyd når jeg setter den igang med vann fra akvariet (også uten). Den bråker. Jeg har sett oppi toppen, og der er det en propell. Det er den som bråker. Er dette normalt? Vikrer som den ikke står rett, og treffer dermed kantene hele tiden. Jeg har tatt den ut og sett på den. Den sitter på en metallpinne, og er magnetisk.

Noen som har hatt samme problem, eller er den bare så bråkete? Håper ikke den skal bråke så mye, da jeg har akvariet i stuen
har det samme filteret...har ikke hat problem med det i det hele tatt...hos meg så er det helt stillig...men propelen i min filter har en keramisk pinne.... har du skjekket om pinen har forsatt de to gummiaktige ting i begge enden?
Akkurat det samme skjedde meg i sommer. Kjøpte et brukt filter av samme typen som var under et år gammel. Duret og bråkte i hele leiligheten. Brukte den noen dager for og se om det gav seg og prøvde å rengjøre propellen osv.. Men ingenting hjalp. Den personen jeg kjøpte den av var veldig grei og tok den tilbake og jeg fikk en eheim pro 2224 i stedet.

Hvis jeg var deg ville jeg bedt om å få gjort om kjøpet eller bytte i en annen pumpe. De skal nemlig ikke bråke slik. Eheimen står midt i stua nå og det kommer ikke en lyd!!
Er denne pinnen propellen sitter på skjev? i så tilfelle må den byttes ut.
Fikk åpnet og sjekket igjen nå. Jeg har tydeligvis glemt å sette på den gummiknotten på tuppen av propellen. Ha-ha. Mulig å være så dum? Fant den oppå den risten rett under. Herregud. Så nå støyer den MYE mindre! Bare en lett during =)

Jeg syns også den pumpet tilbake dårlig. Lite trykk fra røret. Men nå er den bedre =) Følte ikke at den innvendige juwel pumpen gjorde susen, så derfor kjøpte jeg et eksternt filter for å ha på den andre siden i mitt juwel rio 240
De fleste er av den oppfatningen når det gjelder de innvendige pumpene til juwel
Hadde tetratec 1200 i en 240 juwel selv for en stund siden. Var kjempefornøyd med den pumpa.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap