Hei
Gh den skal ligge på mellom 10 og 20, du øker denne ved bruk av Gh salt eller gips kjøpt på apoteket
KH og PH hører sammen, KH er buffer egenskapene til PH, dvs har du Kh på 1 og Ph på 8,5 så vil denne falle ganske fort, du hever KH ved og tilsette natron eller det karbonate du bruker for og heve PH med,
Du Burde ha en PH på 8,5 KH burde ligge på mellom 5 og 8
Når det gjelder planter er det veldig få som trives i dette vannet, men vi har brukt noen, og de heter javabregner, vallisinera,krinum, anubias.
56liter er ALT ALT forlite for julidochromiser egentlig de fleste tanganyika fiskene
Hadde jeg vært deg hadde jeg vente til jeg fikk en 120 til 150 liter da kan du begyne og se etter tanganyika fisker.
men med så lite kar er det bare sneilehus lekere som du kan ha, karet er egentlig for lite til de å,
men caudapuntatus, brevis, oselatus, mulitier. altså små sneilehus lekere.
De fleste fiskene fra sjøen krever litt teretorieplass og de liker og svømme masse, samtidig som de vil ha gjemmeplasser,
Mitt råd til deg er å få ett større kar, før du setter planene din ut i verden, du vill bare bli skuffet for de fiskene du kunne hatt i din 56 liter er grå og har ingen farger, tror ikke de gir deg den store utfordringen heller.