Sunikol sin vannkjærlighet. (side 3)

cherrybarbene har nå fått navn.
hunnene: itzy og bitzy
hannene: teeny og weeny
den nye scalaren har fått navnet kaiser.
Har nå hatt sjokolademalla i et plastkarr på kjøkkenet i en uke, og merkelig nok virker det som hun trives der.
hører ofte at hun svisjer rundt inni der på hennes sedvanlige bøllete vis og ypper på luftpumpen.
tror at hun var redd de andre fiskene i hovedkarret for der lå hun bare i skjul.
der èr skjul til henne i plastkarret men som nevnt er hun mye fremme og lurer.
synd karret er bare 20 liter, hvis ikke kunne hun ha fått bo der.
men må nok dra på dyrebutikken med henne.
har ikke plass til to store karr i leiligheten, og er redd hun skal spise av stimfiskene i det jeg har.
huff, skulle ønske de på dyrebutikken hadde mer kunnskap da jeg kjøpte henne, for de påsto hun var harmløs og stort sett det samme som en cory, bare at hun ble større.
ingen nevnte at hun spiste fisk.
fant en midlertidig løsning for sjokolademallen
guppy-yngelen er nå flyttet sammen med eplesneglene i lillejentas akvarie, og gullfisken er nå oppi det oppå kjøleskapet sammen med sjokolademalla.
selv om det er bare 40 liter eller så, så er det større enn lillejentas og de kan enda vokse en stund før de får dårlig plass.
ser de nesten ikke engang i karret.
skal få tatt bilder snart, venter på digitalkameraet som er til reperasjon..
gullfisken lillegull i kjøkkenkarret.
nr to er uklart men bare for å vise hvor stor plass hun enda har, henja sjokolademalla er like stor som henne.
Lillejentas akvarie med guppy-yngelen.
sett ovenifra.
og et av sneglene.
Aslan dorsigera, Rei thomasi, og Otto otto..
Bolivar bulldogmalle, cory og junior i bakgrunn..
Junior, jokke og jeppe praktbotia..
fint bilde av aslan i det grønne.
fint bilde av jokke inni steinen.
magma på steinen.
måtte bare legge dette ut hils på otto, otto og otto
[External Image]
Sikker på at en av dem ikke er en ottoline? :P
eller otthelie (othelie) shakespeare
hehe, ja du kainn jo kjøp dæ nån sånne, men de spørs om de bli lite me mat åt di sia du har han diger monster oppi dær
ottoa e algespisera, å bør vær meir einn fire ilag.
Hmmmm jammen då må æg jo bære finn fleire alga :P Nei får se ka d blir tell, i alle fall så længe e d nok me de æg har. Nu vil æg bære ha babya :P
Den bulldogmalla di er bare helt RÅ!!!! Chaetostomaene er jo råtøffe!!
takker takker, ja falt for den i en dyrebutikk for den er jo så nydeli
klarte å ødelegge pumpa på lillejentas akvarie i går kveld etter en rengjøring av karret, så i dag bar det til sortland for å kjøpe pumpe.
Kjøpte en ny pumpe til jebo-bordet, en hailea hl-bt 1000 som går opp til 380 l, og fllyttet så aquaballen som sto i over i karret oppå kjøleskapet. dette frigjorde pumpen som var i det karret til å flyttes over i lillejentas, så slik slipper jeg innkjøring på noen pumpe
haileaen kjøres jo inn sammen med den innebygde jebopumpen.
kjøpte også noen planter siden det var blitt litt goldt oppi der i det siste, har også kjøpt jern til å tilsette vannet i håp om at plantene skal holde seg bedre.
når jeg så at de hadde tatt inn av c.sodalis igjen måtte jeg kjøpe meg tre slike til sånn at jeg nå har 8 av dem, kjøpte også 4 metae som var så søte (enda yngel) for å få litt liv i karret
nååå er jeg fornøyd med karret. beplantningen er fin og akkurat passe mengde, sanda er lys, og fiskesammensetningen på randen av perfeksjon
skrev litt feil når jeg skrev at det var metae jeg hadde kjøpt, vet ikke helt hvor hodet var da, det er selvfølgelig aenus-yngel
nå er der liv i alle sjikt i karret stort sett til enhver tid, og jeg gleder meg til de fiskene med størrelse vokser til for da skal også proposjonene være balansert mellom store, mellomstore og små fisk i alle sjiktene.
jepp, er perfeksjonist til fingertuppene og alt må se symmetrisk ut.
og så får en sebradanio bukvannsott...i en uke nå har han vært i plastkarret i kjøkkenet, fikk medisin til ham i går og prøver om jeg kan få ham frisk.
det virker ikke som han lider ennå, han svømmer som vanlig og spiser også som vanlig.
prøver med esha 2000 og optimo..
medisinerer også i storkarret for er ikke sikker på at alle de andre er friske, har en litt rund otto og noen av de andre danioene ser tynne ut..
det står at man skal ta kull ut av pumpe når man medisinerer, og jeg lurer på hvor mye det har å si, for jeg har kjøpt ny pumpe og vet ikke hvordan jeg får kullet ut..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap