Skiferhule

Inaktiv bruker
jeg skal få en ancitrus han og hun som er kjønnsmodene, men har ikke skiferhule, vi har netopp kjøpt ny ovn i stua, den gamla ovnen stod oppå noen skifer plater, så tenkte å lage hule av dem, har hørt at man må bruke akvariesilikon til dem men er det noe annet man kan bruke, kjøper ikke en hel tube silikon kun til å lime de sammen og en sånn greie til å presse ut silikone så er det mye til overs som aldri blir brukt
Vegard Engan
...men er det noe annet man kan bruke, kjøper ikke en hel tube silikon kun til å lime de sammen og en sånn greie til å presse ut silikonen ...

Neei...det koster jo hele 69,- på Clas Ohlson.
Sånn sprøyte MÅ du ikke ha, får det ut uansett
Inaktiv bruker
ok, med en annen ting, hva bør jeg ha lekshule av leire eller skiferhule, har ikke plass til begge
fisker
ancistrus
sverddrager
guppy
metallpansermalle
flekketpansermalle
Spør ancistrusene dine :P Hos meg brydde de seg ikke noe særlig om den fancy store hula, men brukte en helt enkel terrakottakjegle som var delt på midten og lå rett i sanda. Det får du kjøpt veldig billig på et hagesenter
Inaktiv bruker
nå har jeg bestemt meg skal lage skiferhule, så de solgte noen småe tuber silikon på dyrebutikken til 69kr, og de hadde en stor til 89.
den lille silikon tuben er den nok til å lage EN skiferhulet.
det er litt vanskelig å forklare, men hvis dere vet kan dere kasnkje si hvor mye gram sånn ca eller ca hvor mye ml eller cl.
Inaktiv bruker
kan noen svare det har gått flere dager nå
Aner ikke, men du kan jo tenke på det som tannkrem. Hvis en tannkremtube på samme størrelse hadde holdt til å dekke det du skal gjøre det så holdet det der og..
Inaktiv bruker
Vegard Engan
nå har jeg bestemt meg skal lage skiferhule, så de solgte noen småe tuber silikon på dyrebutikken til 69kr, og de hadde en stor til 89. den lille silikon tuben er den nok til å lage EN skiferhulet. det er litt vanskelig å forklare, men hvis dere vet kan dere kasnkje si hvor mye gram sånn ca eller ca hvor mye ml eller cl.

Hei.

Jeg har lagd noen huler av skifer til akvarie og det går med lite silikon.
Men hva gjør det om du kjøper en stor tube på clas ohlson? den koster ikke en formue og kan være god å ha i tilfelle du trenger en rep.
Hei Vegard.

Det kommer jo litt ann på hvor mange gram det er på den lille tuben.
Men jeg tror nok ganske sikkert at en liten tube med akvariesilikon vil holde. Hulen kan være ca 15 cm lang og 7 - 8 cm bred. Det er jo ikke så store flater som skal limes.

Jeg har både keramikk huler og skiferhuler til mine ancistruser. Begge typer brukes like mye.

mvh
Inaktiv bruker
jeg har nå limt sammen hula med akvariesilikon, det har gått 2-3 timer nå. det står på pakken slik: siliconen er klæbefri efter 1 time, og gjennomhærhet i løbet af 1-2 uger.

er det da 1 time jeg må vente før jeg har skiferhula oppi vannet eller 1-2 uker?
Så vidt jeg husker står det i artiklene her at man skal vente et par dager. Den trenger nok ikke være gjennomherdet, men utsiden må ihvertfall være helt herdet før du har den oppi

Hvis du venter en dag er det ok, venter du to dager er det helt ok.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap