Hva for en malle er dette ? (side 2)

Nå har jeg fått tatt beder bilder. Noen som ser hva det er ?

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Du må bruke blitz Det fremkommer nesten ingen detaljer når bildene er såpass mørke.
Beskjær helst bildet også, skjær vekk alt rundt fisken, og behold kun det du vil vise frem Da kan du få fisken større (og lettere å se) men fremdeles holde deg innenfor maks antall pixler for bildeopplasting her på AF.
Hei! jeg tok meg den friheten å redigere litt på bildene du har postet. litt for svak kvalitet til at jeg som amatør klarer å fixe noe spess på bildene, men her er min personlige mening:
Du har fått en ancistrus... og trolig er den deformert / vannskapt.

Det er ihvertfall det jeg trur og klarer å synse på bildene du har.
Takk for du fiksa opp bildene litt, Trym

Om jeg bare haddevist hvordan jeg stiller inn blitzen, beskjærer bilder og hvordan jeg enderer pixler.
Jeg har lånt farfar sitt speilreflekskamera, og jeg han ingen aning om hvordan vi endrer div.

Til Trym.

Jeg er sikker på at det ikke er en vannskapt/deformert Ancistrus. For det første ble den kjøpt som en Sewellia noe, og for det andre ser du at formen på alle Sewellia fiskene har lik form, det er nesten baremønsteret og farger som avgjør hva navn den har.

Jeg skal se på kamerat i morgon og se om at jeg kalrer å se noen innstilliger om å endre pixler, beskjære bilde og hvordan jeg endere blitzen. Dette er sikker veldig lett om du bare kan det.
Men jeg har hørt at om du har ett godt speilreflekskamera så er det ikke bare å ta ett bilde så er det bra, men at det krves litt trening i å få til gode bilder.
Bare hyggelig


Bare legg ut bildene her du, så visst jeg får tid, så skal jeg prøve å redigere dem for deg i morgen. ( lover ingenting, for det er jo nyttårsaften i morgen )

å ja det er vanskelig å ta gode bilder. ofte når jeg fotograferer kan det ende med at 2-3bilder blir gode... av 20-30stk alt etter hvor kresen jeg er på det da selvfølgelig.
Her er en link men er desverre på engelsk. Jeg skal har bestillt 5 stk. hadde vært greit om noen kunne oversette det viktigeste ;o)

http://www.loaches.com/articles/the-spawning-of-sewellia-sp-spotted-fry-growth-development


Ble visst ikke noen link, du får kopiere å lime inn ;o)
Mvh Anita
Limte det inn i [URL=http://translate.google.no/#]google oversetter[/URL], håper det hjelper:


Tilbake i mai / juni 2006, ble jeg henrykt over å få en gruppe med en vakker ubeskrevne Sewellia arter fra min vietnamesiske leverandør, som de er oppført på den tiden som 'Sewellia Spesial ".

Disse ble sagt å skje på et sted som overlapper at av naturlige utvalget av Sewellia lineolata. Selv om vi ennå ikke har definitive bevis på dette, passer det godt med det faktum at sporadiske forsendelser av Sewellia lineolata har siden gitt den odde forurensningen i form av Sewellia sp. "Oppdaget".

Sewellia sp. 'Flekket' (eller 'Spotties' som vi kjærlig referere til dem her på Loaches Online) er en mye større og større voksende arter i forhold til S. lineolata. De fleste av mine eksemplarer er over 2.75 "TL med en imponerende omkrets og høyde, spesielt eldre kvinner. De bokstavelig dverg voksne S. lineolata.


Dette fotografiet, tatt tidlig i 2007, på undersiden av en av de mannlige prøvene, viser tydelig den store proporsjoner mot målebåndet. Legg merke til forseggjort reticulations som omkranser hodet området:



Dette er en utrolig attraktiv Loach, som viser en prangende skimmer av fin gylden flekkete markeringer over hele kroppen og det meste av finnene. Under visse lysforhold, disse tegningene er rett og slett blendende. Det er litt av en skam, derfor, at dette har vist seg å være en ganske reclusive art, og foretrakk å beite i mørkere deler av akvariet, og vanligvis ikke nåde ikke oss med sitt nærvær mye før fôring tid (mindre under blue moon belysning ). Og når det gjelder mat, er dette stort hillstream Loach arter ikke masete, og vil være en av de første fisken å nå rasjoner og er ikke redd for å forsvare den med stor kraft!

Nedenfor er et fotografi tatt ved foringstid, som viser forskjellene mellom denne arten og S. lineolata. Den S. lineolata på bildet er en stor voksen, som viser hvor store de Spotties er:





Min vellykket gyting av S. lineolata i sommeren 2006 er dokumentert i denne artikkelen. I løpet av den tiden at min S. lineolata var gyting igjen i desember 2006, den Sewellia sp. 'Spotted "også begynte å avle, nå godt slo inn i tanken og kanskje inspirert av den samme gode vannforhold og tilstedeværelsen av hormoner flyter rundt i vannet.

Følgende bildet viser en eldre mannlig prøven, med de mest imponerende sett med tubercles og pectoral fin gjerder noensinne! Klart klar til å imponere damene.



Og her er en av de modne kvinner, som som du kan se, besitter ingen tubercles / pectoral fin gjerder og er av en fyldigere appearace:





Det var ikke før jeg var slapper av foran tanken, observerer min nylig overført S. lineolata yngel - funnet i eksterne filteret og dyrket på en anstendig størrelse i et eget akvarium - at jeg faktisk skjønte dette. Jeg plutselig fikk et glimt av en liten, men intenst fargerik stripete fisken bevege seg på underlaget. Det var ikke mer enn 6 mm TL og hadde en lys gul grunnfarge med flere jet black loddrette streker.

Naturligvis, på grunn av sin lille størrelse, var jeg bekymret for sikkerheten sin, men heldigvis er det klart å unngå alle rovdyrene i tanken, vokser raskt og gå gjennom de mest fantastiske mønster transformasjon, som jeg har dokumentert i et sammensatt bilde nedenfor.

Striper blir til Spots:



Hele spennende, utfoldelse saga av utviklingen av yngelen kan ses i denne Loach forumet tråden: http://forums.loaches.com/viewtopic.php?t=3995

Vann parametere på tidspunktet for den første gyting av denne arten var som følger:

pH: 6,6, dH: 6 grader, TDS: 150, Temperatur: 78 grader F

Indian Almond Leaves (Terminalia catappa) brukes i den eksterne filteret og erstattet hver 5 uker.

Flere yngel har siden blitt funnet både i akvariet (River Tank stil), og i den eksterne filterpatron og vokser godt. Måtte det fortsette!



Noen interessante poeng verdt å merke seg:
Sewellia sp. 'Spotted' yngel vokse til en lengre / bredere størrelse mye raskere enn S. lineolata yngel. Min første Spotted yngel (fant desember 2006) hadde passert S. lineolata yngelen (funnet juni 2006) innen utgangen av januar / begynnelsen av februar 2007.
Selv om Spotties vokser raskere i de fleste henseender, pectoral og ventrale fins faktisk tregere å utvikle enn i S. lineolata og så fisken ikke starter "klamrer" til dekor og glass i noen tid.
Yngelen av Sewellia sp. "Spotted" er svært up-front, og ikke i det hele kryptisk som de voksne.
Det motsatte kan sies om S. lineolata der yngelen er sjenerte i forhold til opp-front voksne.
Den yngel av både Sewellia artene har Bärbel-lignende lemmer som kortere som fisken modne.
En liten kul vann ser ut til å utløse både arter av Sewellia inn gyting modus. Hannene "sirkel" hunnene i en forseggjort frieri dans, og hvis hannen er akseptert av den kvinnelige, vil paret stige opp i vannsøylen hvor eggene / melken vil bli spredt inn i gjeldende.
Selv om eggene aldri har vært sett i noe stor detalj, er de av små nok proporsjoner til å passe lett gjennom vanlige flate inntaket siler som kommer med Eheim utvendig filter.
Og til slutt: Hvis du opprettholde grupper av Sewellia arter i din egen elv-tanker, gjør at du sjekker innholdet på eksterne canister filtrene på jevnlig basis.
Det er noen forskjellige arter som kan se relativt like ut. Tøffe fisk har noen lignende selv. De beiter godt på algene og elsker sterk strøm.

Sjekk ut denne siden, her står det mye bra.

www.loaches.com
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap