Problemer med eheim 2028

hei, håper noen kan hjelpe meg...
har hatt pumpa i karret i 2mnd ca, og den har funka som bare det..
men så skulle jeg tappe ut en del vann i forbindelse med ominnredning og for å røske ut original pumpa (juwel), så fulgte jeg ikke med og glemte å skru av pumpa slik at den pøste ut alt vannet i karret, og pumpa tom av vann begynnte og "knitre". skrudde den så av og fortsatte jobbinga.

så når jeg nå fyllte den opp igjen med vann og starter den, får jeg en liten sprut før knitringa begynner igjen og vannet slutter og komme...
noen andre som har opplevd lignende?

vennligst gi beskjed dersom noe er uklart

mvh thomas
Prøv å fylle pumpa med vann, ta av lokket og fyll hele greia med vann, det gjorde jeg bestandig med min eheim. Ellers kan man suge i ene slangen for å få vannet inn i pumpa (vakum).
Enkleste er vel å fylle pumpa med vann.
Galemor
Prøv å fylle pumpa med vann, ta av lokket og fyll hele greia med vann, det gjorde jeg bestandig med min eheim. Ellers kan man suge i ene slangen for å få vannet inn i pumpa (vakum). Enkleste er vel å fylle pumpa med vann.


det er det som bekymrer meg, for jeg har allerede gjort det..
har fyllt filteret til randen, fyllte så direkte i innsug slange mens utblås lå i bøte på gulvet, når alt jeg fyllte på havnet i bøtta, skrudde jeg på igjen..
samme greie et skikkelig trykk 2sekund, så stopp...
ingen som kommer på noe annet som kan være problemet?
Du trykket på pumpeknappen øverst på filteret gjentatte ganger til det ga så stor motstand at du ikke klarte presse det ned lengre?
noen som kan hjelpe meg? pumpa står nå å sviver, "durer" litt mer enn vanlig og blåser ikke ut noe...
Inaktiv bruker
Har du lest denne? Håper artikkelen kan være til hjelp for deg.
Kan du ha byttet om inn og ut slangene?
Josti
Kan du ha byttet om inn og ut slangene?


går det an? passer de ikke bare en vei da? er en sånn hurtigkopling på den
Tøm filtret og slanger for vann, start så å pumpe på "pumpeknappen" på toppen av filtret. Da fylles pumpen med vann. For og være helt sikker kan du ta utblås slangen ut av karet og la den renne i en bøtte. Vil nok bli en del dritt siden den har stått. Har du ikke hatt sirkulasjon siden i går, kan det hende filterbakteriene er gått adundas. Lukter det av filtret ville jeg like gått skylt filtermediene og fulgt ekstra med i tiden fremover.
Bengt Fossli
Tøm filtret og slanger for vann, start så å pumpe på "pumpeknappen" på toppen av filtret. Da fylles pumpen med vann. For og være helt sikker kan du ta utblås slangen ut av karet og la den renne i en bøtte. Vil nok bli en del dritt siden den har stått. Har du ikke hatt sirkulasjon siden i går, kan det hende filterbakteriene er gått adundas. Lukter det av filtret ville jeg like gått skylt filtermediene og fulgt ekstra med i tiden fremover.


har nå skyllt lett filtermedie, og rensa huset skikkelig. lå mye dritt der..
haper ikke bakteriene har daua, for då sliter eg. funker sånn filterstart greier? noen som vet?

tror og at problemet ligger i at "o-ringen" i slangekoplinga på innsuget ikke er god, synest jeg så reserve i eska... håper
ser ut til at jeg fikk det til, men den delen som erkoplet til slangen først som rørene henger i ned i karet hadde løsnet i sjøten, fiksa det med litt silikon....
funka fjell det.... ps: for å slippe masse mas, ja AKVARIE silikon.. heheh.

takker mye for hjelpen og tipsene jeg fikk av dere

mvh thomas
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap