Er dette livsfarlig for eplesneglen min?

Dette hullet fikk han etter å ha falt ned fra varmekolben og landet på en spiss stein. Det utvidet seg litt, men nå har det stoppet etter at jeg begynte med å tilsette kalk, øke gh og foret med spinat. Jeg lurer bare på om dette er skadelig for ham? Hverken reker, fisk eller den andre eplesneglen har vært og pirket på det.
PH ligger forresten på 7,3 og GH foreløpig på 4 (holder på å øke den, vil at den skal bli 8)
Når jeg har hatt slike skader på mine snegler, så har sneglen svulmet opp, og blitt ullen i kjøttet, og deretter dødd.

Det er mulig at de likevel kan reddes dersom man er nøye med reinhold og pH, men jeg vet ikke sikkert. På applesnail.net beskriver de måter man kan lappe skallet på.
Den har hatt hullet i noen måneder nå, og ingenting har skjedd :/

Skal sjekke det ut
Jeg ble veldig skeptisk til forslagene om neglelakk og superlim :/ Så jeg får gjøre vannverdiene så optimale som mulig og satse på at ingen av de andre dyrene finner ut at hullet er der (heldigvis er det på undersiden, og ikke oppe).
Da kan det jo hende at det går bra. Mine snegler bukket under i løpet av et par ukers tid etter de ble skadet. Det var forresten en transportskade fra postgangen, i tilfelle noen lurer på om jeg har gått amok og bedrevet snegle-vold, siden jeg snakker i flertall.. ;P
Hehe, ser for meg kollektiv avstraffelse for planteødeleggelse x)
Nei, da er det skivesneglene jeg er forbanna på... Når det gjelder planteødeleggelse.. Men tror det vil se litt merkelig ut om jeg begynner å slenge skivesnegler i veggen, av fullt raseri... Jeg har heller skaffet meg A. Helena som leiemorder... Har veldig lyst på eplesnegler igjen. De er herlige.
Haha, ja, de er det Jeg har klart å få to venninner hekta. Hun ene fikk sin første i går og satt oppe hele natta og fulgte med x)
Ja, de er som kinderegg:3 overraskelser i ett...
Dekorative, morsomme, og støvsuger hele tiden.

Hadde jeg bare hatt alle de tre evnene selv, så ville jeg sikkert hatt friere svermende nedenfor verandaen min, døgnet rundt... ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Finnevolden
Reklame for plussmedlemskap