Kan man se forskjell på gutte- og jenteancistrus?

Jeg har en fin og tjukk malle og det hadde vært gøy å kjøpe en av motsatt kjønn og lurt dem i lek

Hannen får jo barter etterhvert, men du lurte kanskje på om en kunne se noe før det? Med en mallehule er det ikke noe problem å få lek på dem. Lykke til!
Er vel som hos oss mennesker, du ser det på barten!

Har mallen din fått barter (pigger rundt snuten) så er det en hann. Vistnokk kan hunner få dette også, men i mye mindre grad.

edit: doh! artman slo meg på målstreken!
Kan ikke se noen bart, så da har jeg ei lita berte Da skal vi nok investere i ei hule og en kjekkasmalle, så de kan flørte litt Kult, takk

Jeg spurte nemlig om det samme i dyrebutikken, og da svarte dama at det var heeeeeelt umulig å se forskjell.. Hmm. Merkelig at man kan så lite om jobben sin..
det kommer nok litt ann på hva slags malle det er snakk om. gibbiceps f.eks får ikke barter om det er en hanne.
ancistruss sp. får bart, også hunnene kan få bart men de går ikke oppover snuten slik det gjør på hannene.

edit: leste topicen litt nøyere og ser at det var ancistruss... beklager
Som unge så har hverken hann eller hunn barter. Så vidt jeg har lest meg til kommer ikke bartene på hannancistrusene før de er rundt 6 cm. (Korriger meg eksperter om jeg husker feil på størrelsen!) Om fisken din er under den størrelsen så har dyrebutikken rett for en gangs skyld, da er det umulig å se forskjell på kjønnene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap