Cory4Fun (side 4)

Black_Flys
Er en flott side du har laget. Straks ferie på meg nå. Satser på at alt går bra her mens vi er borte. Må prøve å vinne jeg da. hehe


Det går nokk bra skal du se. Bare du ber for verten om ikke å fore for mye og lufte litt gått. Temperatur og nitritt er ingen god kombinasjon. Du er jo med i en gøyal konkurranse da Tvi Tvi
Bjørn i Kvelde
Er veldig nysjerig på om det er flere som har CW 22 her i norge? Vil gjerne ta i mot tips om det er noen som vet


Her er det jo ei :-

Ps... Ser i ettertid; fra Larvik! Der i området kjenner vel alle alle he.he....
Hei Bjørn

Så litt i basen på Corydoras Gomezi, da jeg vurderte kjøp av en gruppe. Men ser her i basen at ingen har registrert oppdrett på denne. Derfor spør jeg deg som har en del kjennskap til Corydoras om dette er en vanskelig type Corydoras å få til. Litt av hensikten min når jeg kjøper corydoras er jo å få avkom etterhvert. Har ikke folk lagt til rette for Gomezi, eller er det bare en vanskelig type?

Glad for svar

LOFFA
Tyskland tur
Nå har jeg kommet hjem fra Tyskland hvor vi besøkte en av fiske importørene der. Det var en lager hall med ca 1300 akvarier med et sortemang på ca 900 arter. Jeg har ikke før sett så mye fisk noe sted. Jeg plukket med meg 20 cory arter og noe guppy og reker. Alle coryartene kommer jeg til å beholde men jeg kjøpte flere av hvert slag ,slik at det er noe som jeg skal selge hvis det er noen som har lyst på en god bit. Vi var også og besøkte noen venner Hans Georg Everest og Ingo Seidel Her ble det hyggelig prat og noen gode handler.
Men du kan jo ikke bare si A, du må si B! Sett i gang og list opp, jeg er så spent på å høre at jeg tripper jo her jeg sitter! Hva slags arter Cory ble med deg hjem?
Spennende.
Hvilke arter ble det du fikk med deg da?
Hvordan fraktet du fisken med deg? Bil og Tysklandsferga?

Hvorfor kan du ikke: Kan ikke lenger reklamere for den Norske corydoras siden min ???

Corydoras.no er jo en flott side for alle cory frelste

Espen
Tyskland tur
mona o
Men du kan jo ikke bare si A, du må si B! :) Sett i gang og list opp, jeg er så spent på å høre at jeg tripper jo her jeg sitter! :D Hva slags arter Cory ble med deg hjem?


Det ble jo noe arter noen litt vanlige og noen litt mere skjeldene Men her er vel de fleste
Schulzi
Ambiacus
Scwarzii
Pulcher
Agassizi
Virginiae
Condisicipulus
Habrosus
Caudimaculatus
Arcuatus
Super Arcuatus
Panda
Julii
Leucomelas
Boesemani
C65
C42
Scl. Kronei
Bro. Splendens
Åh.... fikk du virkelig tak i C. boesemani?? Heldiggris! Den står høyt på min ønskeliste også.

Er det ungfisk eller voksne du har (oppdrett i sikte snart) ? Fikk du tak i mange?
Dæven han.
Å de har du plass til? Du som har så mye fra før.
Må jo få til en tur til våren/sommeren skjønner jeg. Med bil altså slik at noen herligheter kan bli med over fjellet til Bergen.

Espen
Boesemani
mona o
Åh.... fikk du virkelig tak i C. boesemani?? Heldiggris! :-) Den står høyt på min ønskeliste også. Er det ungfisk eller voksne du har (oppdrett i sikte snart) ? Fikk du tak i mange?


Boesemani Fikk jeg kjøpt 7 stykker av de klarte turen veldig greit å det var både voksene og yngre
En flott art altså. Den er høyt ettertraktet i hobbyen, men det visste du sikkert, hehe
Hei espen
Black_Flys
Dæven han. Å de har du plass til? Du som har så mye fra før. Må jo få til en tur til våren/sommeren skjønner jeg. Med bil altså slik at noen herligheter kan bli med over fjellet til Bergen. Espen


Du er hjertelig velkommen her. Kansje det blir noen små tasser med til bake til deg. Men jeg skal nok til Bergen før den tid.
Cory tur
Black_Flys
Spennende. Hvilke arter ble det du fikk med deg da? Hvordan fraktet du fisken med deg? Bil og Tysklandsferga? Hvorfor kan du ikke: [I]Kan ikke lenger reklamere for den Norske corydoras siden min [/I]??? [URLBLOCK1] er jo en flott side for alle cory frelste Espen


Beklager litt sent svar Espen. Vi kjørte bil og ferge fra Larvik til Hirtshals Derfra kjørte vi 5 timer til Hamburg Der ble vi to dager å besøkte byen og Hans. så ble det 3 timer til Berlin med to overnattinger Besøkte der Ingo besøkte selve distrubisjon tok med oss fisk så Til Hamburg igjen lastet opp fisk. Kjørte så til Hirtshals hvor vi overnattet. Vi lå på ett hyggelig hotell vor vi fikk låne skjøte ledning til og ha varme i bilen. Så gikk turen hjem.
Neste spørsmål Jeg kan ikke reklamere for corydoras.no for di moderator ville stoppe meg her på forumet.
C 142
Nå har Hans Georg holt meg på pinebenken en hel uke. Han sende med meg hjem to poser som overraskelse den ene var grei Napoensis men den andre har jeg lett i bøker studert i lyser og grublet mase om hva dette kunne være. I dag fikk jeg svaret det var c 142. Så da blir den også føyet til på listen min.
Neste spørsmål Jeg kan ikke reklamere for corydoras.no for di moderator ville stoppe meg her på forumet.

Hva med å få den lagt til som en akvarieklubb for corydoras i Norge?
det må vel gå?

Gleder meg til cory handelen går i orden.

Hvor mange arter er det du har nå i karene dine?

Espen
Cory
Hei alle
Nå har jeg endelig kommet i form igjen etter langt tids sykeleie. Så i dag har jeg og Jørn F stått på hode i karene på boden ryddet litt å telt opp nykommere av ymse slag. Nå er det full fart igjen og jeg leter fortsatt etter nye arter. Med kontakter i Tyskland og Sør Amerika så skal det nok la seg gjøre å skaffe seg noen pene søte små. Skal ta inn fra Sør Amerika nå snart så hvis det er flere som vil være med så ta kontakt. Her er en skryte liste av de arter jeg har nå
Aeneus
Ambiacus
Agassizii
aurofrenatus
Adolfoi
Arcuatus
Super Arcuatus
Brevirostris
Boesemani
Concolor
Condisipulus
Caudimaculatus
Cruziensis
Duplicareus
Eques
Gracilis
Habrosus
Julii
Loretoensis
Napoensis
Oiapoquensis
Pantanalensis
Pulcher
Panda
Reynoldsi
Rabauti
Sterbai
Schwartzi
Schultzi
Sygatus
Virginiae
Weitzmani
CW 10 Gold laser
CW 22
CW 32
CW 23 Orange laser
sp.Black
C 133
C 140



Brochis splendens

Scleromystax kronei
CW 38
Det var godt å høre Bjørn ,imponerende liste over coryer du har

Håper du klarer å få til en tur til Bergen i nærmeste fremtid,sikkert mange som er interessert i de coryene du har for salg .
veldig mye flott fisk!Jeg var hos Bjørn i går og hjelpet han ut litt, hadde med meg hjem igjen noe flott leksgrupper på C065,CW22 og CW32....til de som er corry int så har Bjørn mye snadder.
Utrolig flott samling det der.
Som Sølvi sier, så gleder vi oss til fisken kommer seg til Bergen.

Har du mer info om turen dere planlegger? Datoer, fly, hvor, pris?
EDIT: leste vel litt vel fort der, ser du skal ta inn fisk fra Sør-Amerika, hehe ikke reise dit.

Espen
Hei.
Her var det lenge siden det var skrevet noe.
Hvordan går det med corysamlingen?
Fortsatt like mange arter?
eller kanskje noen nye og spennende?

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap