Mye bråk fra juwel filter (rio 240)

Kjøpte meg nytt kar her for noen uker siden men powerheaden fra juwel som sitter i filter kassa bråker som bare det.

Har sjekket at den ikke tar borti noe. Den durer liksom som bare det. Er dette normalt?
Nei, det er ikke normalt. Jeg har 2 juwelfiltre, Jumbo og Kompakt. Dem er helt lydløse begge 2. D,v.s. kompaktfilteret kom med en durelyd når jeg startet det opp. Jeg tok rett og slett og dyttet powerheaden bedre på plass, prøvde et par tre ganger før det ble heltlydløst.

Jon
mitt bråker som bare det, har demontert og montert i flere dager nå. Blir gal av bråket snart.

Det som er mest dumt er att jeg har tilpasset bakrunnen inntil filter kassen så det blir ikke noe særlig pent å bare skjære den ut.
Lurer på en annen ting..

Kan jeg hive alt inni juwel filteret og bare bruke blå matte og bioballer inni hele kassen?
Jeg tror det går dårlig med bioballer som flyter løst, men disse ciraxkasettene er meget bra, så bruker du bare den hvite filtermatten på toppen i tillegg.
Har du fått pumpa til å bli stille. Det er nok powerheaden som vibrerer mot deleveggen den sitter på.

Jon
Det beste er å ta ut hele filterhuset, og heller sette inn en utvendig pumpe.
MYE bedre fitrering, tar mindre plass, og penere å se på
Etter at Juwel lanserte Cirax er det ikke lenger nødvendig å bytte juwelfiltrene, og siden jeg planter vallisneria foran filtrene mine, så blir det ikke så stygt heller.

Jon
nei pumpa bråker som bare det.

Disse kasettene du linker til skal jeg kun ha slike kasetter istede for alle filter svampene.
har du sjekket imprellen ( tror det heter det propellen inni i pumpa) på pumpa.
For er det mye dritt der kan pumpa bråke.
Hos meg bråker ikke pumpene i det hele tatt har 3 stk juwell kar
Hadde problemer med bråk fra pumpen i 160 literen min. Den røk til slutt. Heldigvis går det an å kjøpe kun powerhead til Juwel. Ikke er de så dyre heller hvis du må bytte den.
sjekket impelleren ja. den var fin som bare det. virker som det er festet mellom selve powerheaden og akvariet som lager lyden.

Har prøvd og kjøre pumpen uten den plastovergangen og da er den helt stille.
Prøv å presse noe mellom filterhuset og glasset så det blir litt spenn i boksen, kan være filterboksen som viberer mot glasset.
Knoyken
nei pumpa bråker som bare det. Disse kasettene du linker til skal jeg kun ha slike kasetter istede for alle filter svampene.


Ja, da kan du bare bruke de kasettene, og den hvite tynne filtermatten øverst.

Jon
tror jeg gir opp hele juwel filteret og satser på et utvendig. Noen anbefallinger i 2500 kr klassen til dette karet. Helst noe OVERKILL
Eheim 2028

Du kommer ikke til å angre på denne pumpa her, garantert.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap