Problemer igjen - seilfinnmolly med "stort" øye

Har to seilfinnemolly hanner som "slåss" en del. Ihvertfall er den ene i tottene på den andre ganske så ofte. Oppdaget nettopp at den som kommer til kort har skadet øyet sitt. Det står litt ut fra øyehulen og er litt blodig under.

Det er den sølvfargete.

Hva skal vi gjøre med dette?
Tror det går bra med han. Øyet er sunket litt inn igjen nå.

En av våre oransje hanner døde idag. Han har også vært i krangel og skadet halen sin. Den var hoven/hvit og noe blod innvendig. Triste greier...men sånn er det vel med hannene. Tror vi hadde for mange av dem.
Det ser ut til at fisken har pop eye, se til at alle spiser og greier.. Ser også ut til at den har forstoppelse. Den var da syykt feit ? Skift ca. 50% vann hver dag til du ser det bedrer seg.. Pop eye kommer oftest av dårlig vannverdier, så sjekk de! Hvis det ikke bedrer seg over noen dager, ville jeg gått over til medesin.

Er i samme knipa som deg, og dette er det tips jeg har fått =)

Kenneth
Reduser på foringen og skift vann.

Fortell mere om hvor stort karret ditt er, hvor lenge du har hatte, hvilke rutiner du har med vannskifte og rengjøring. Hvilket filter har du?

Ser på bildene at du har en pleco som er helt øverst på glasset i ditt akvarium. Dette tyder på dårlig vannkvalietet og lite oksygen. Den siste døde molly'en din sitt dødsfall kan tyde på bakteriell infeksjon kanskje pga dårlig vannkvalitet.
Kenneth Østby
Det ser ut til at fisken har pop eye, se til at alle spiser og greier.. Ser også ut til at den har forstoppelse. Den var da syykt feit ? Skift ca. 50% vann hver dag til du ser det bedrer seg.. Pop eye kommer oftest av dårlig vannverdier, så sjekk de! Hvis det ikke bedrer seg over noen dager, ville jeg gått over til medesin. Er i samme knipa som deg, og dette er det tips jeg har fått =) Kenneth

Alle spiser så det er ikke noe problem. Ingen har forstoppelse. Hunnene er gravide. Den som er skadet er øverst på det bildet du sikter til. Ser ut på bildet som at hun har popeye, men det er ikke noe galt med de andre.

Vannverdiene er fine. Målte alt på fredag.

Nils Vollstad
Reduser på foringen og skift vann. Fortell mere om hvor stort karret ditt er, hvor lenge du har hatte, hvilke rutiner du har med vannskifte og rengjøring. Hvilket filter har du? Ser på bildene at du har en pleco som er helt øverst på glasset i ditt akvarium. Dette tyder på dårlig vannkvalietet og lite oksygen. Den siste døde molly'en din sitt dødsfall kan tyde på bakteriell infeksjon kanskje pga dårlig vannkvalitet.

Forer kun 1 x pr. dag og det er ikke mye de får.

Akvariumet
Vannverdiene er fine, sjekket det på fredag som var.

Vi har ancistrus sp.. Det var helt tilfedlig at han var der oppe da. Ellers er han nede på bunnen.

Hannen som døde var helt fin inntil han slåss med en av de andre hannene.
jeg lurer på en annen ting om seilmolly... min står ofte med "hodet opp mot vannflaten og halen ned mot akvariebunnen" altså loddrett, men hvorfor gjør den dette? den er ikke syk, første gang jeg så dette var jeg sikker på at den kom til å dø temmelig snart, men den lever i velgående enda, men står fortsatt loddrett i akvariet :p er det derfor den har fått navnet sitt? eller er fisken min blitt gal? :p
Risika
jeg lurer på en annen ting om seilmolly... min står ofte med "hodet opp mot vannflaten og halen ned mot akvariebunnen" altså loddrett, men hvorfor gjør den dette? den er ikke syk, første gang jeg så dette var jeg sikker på at den kom til å dø temmelig snart, men den lever i velgående enda, men står fortsatt loddrett i akvariet :p er det derfor den har fått navnet sitt? eller er fisken min blitt gal? :p

Noen av våre gjør også det. Når de har kranglet med hverandre de to hannene med størst seil, så står den tapende hannen sånn. Gjerne innimellom planter for å skjule seg.
ClownFish/NeonTetra
[QUOTE=Risika]jeg lurer på en annen ting om seilmolly... min står ofte med "hodet opp mot vannflaten og halen ned mot akvariebunnen" altså loddrett, men hvorfor gjør den dette? den er ikke syk, første gang jeg så dette var jeg sikker på at den kom til å dø temmelig snart, men den lever i velgående enda, men står fortsatt loddrett i akvariet :p er det derfor den har fått navnet sitt? eller er fisken min blitt gal? :p

Noen av våre gjør også det. Når de har kranglet med hverandre de to hannene med størst seil, så står den tapende hannen sånn. Gjerne innimellom planter for å skjule seg.
jeg har bare denne ene seilfinnemolly'n, og den gjør det midt i akvariet... :P gjerne uten grunn... :P men er det kanskje en måte å vise at den underkaster seg altså?
Risika
[QUOTE=ClownFish/NeonTetra][QUOTE=Risika]jeg lurer på en annen ting om seilmolly... min står ofte med "hodet opp mot vannflaten og halen ned mot akvariebunnen" altså loddrett, men hvorfor gjør den dette? den er ikke syk, første gang jeg så dette var jeg sikker på at den kom til å dø temmelig snart, men den lever i velgående enda, men står fortsatt loddrett i akvariet :p er det derfor den har fått navnet sitt? eller er fisken min blitt gal? :p

jeg har bare denne ene seilfinnemolly'n, og den gjør det midt i akvariet... :P gjerne uten grunn... :P men er det kanskje en måte å vise at den underkaster seg altså?

Jeg er ingen ekspert, men jeg lurer på det ja. Håper noen andre med peiling kan svare oss
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap