Har noen det korrekte navnet på denne cikliden ?

Hei
Jeg har i 420 litern min noen store ciklider på rundt 25 cm pluss endel annet.
De gule er kjempefine.
Men navnet har keg ikke funnet ennå.
Noen som kan hjelpe ?
Inaktiv bruker
Fisken Magnus
[URLBLOCK1]

Tror ikke det.
Hodeformen er ikke lik synes jeg.
Inaktiv bruker
Marta
Hei Jeg har i 420 litern min noen store ciklider på rundt 25 cm pluss endel annet. De gule er kjempefine. Men navnet har keg ikke funnet ennå. Noen som kan hjelpe ?

Det ligner på en midasciklide
Det er ikke papegøyeciklide. Merk hodeformen og at denne på bildet i trådstarters innlegg mangler papegøyeciklidens "nebb".

Det er nok en midasciklide som foreslått ovenfor. En praktfull fisk
Enten A.Citrinellum eller A.Labiatus. Vanskelig å si, da de fleste i handelen nå er kryssninger/hybrider av disse to.
kairo
[QUOTE=Fisken Magnus][URLBLOCK1]

Tror ikke det.
Hodeformen er ikke lik synes jeg.

Nei den er jo ikkje prikk lik.
Men pappegøyeciklide er ikkje ein ciklide som vi finn i naturen. Det diskuteres om er ein banding av 2 eller flere ciklide typer eller om det er ein som er fremmavlet variant av Red Devil ( kan jo være at det er ein Red Devil ). Som det står i profilen til Papegøyeciklide så finst denne i mangen forskjellige varianter, så det kan jo være at den varianten der han ha ein anna for på hode. Papegøyeciklide finst også i mangen forskjllige farger, som du ser på bilde.
Jeg vet fra før hva en papegøyeciklide er, og jeg vet at det er en hybrid eller kunstig frembragt fisk.

Den finnes IKKE i andre farger enn oransje nei. Det bildet du viser, er fisk som er farget kunstig av mennesker med injeksjoner i huden! Dette skjer gjerne i store oppdretteranlegg i Asia, og er intet mindre enn dyreplageri og en uting som skulle vært forbudt og utryddet. De gjør det for at fisken skal bli skikkelig prangende og de håper å selge mer av den.

Det burde du vite, når du sitter og skal korrigere på andre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap