Hva er forskjell på vanlig og VF L-144?

hei jeg lurer på hvordan man ser forskjell på vandelig oppdrettsvarianten av L-144 og vf L-144
bichir
hei jeg lurer på hvordan man ser forskjell på vandelig oppdrettsvarianten av L-144 og vf L-144

Hva mener du egentlig? Blander du sammen Ancistrus sp. oppdrettsvariant og L144?

L144 er helt gulhvit av farge, ingen andre mønstere eller farger, og pupillene i øyet er svarte. Se bilde her. Det er altså ingen albino.

Ancistrus sp. oppdrettsvariant finnes i vanlig brunspettet variant, og en albino. Albino har røde øyne, se bilde her, ettersom de helt mangler fargepigment. Fargen er også mer rosahvit, fordi blodårer o.l. lett kan skimtes gjennom huden pga total mangel på dekkende fargepigment.

Forbytter du Albinovarianten med L144, kanskje?

De L144 som finnes i akvariehobbyen er alle drettet i akvarium. Kun EN er funnet i naturen, og det er denne ene L144 alle akvariehobbyens L144 stammer fra.
mona o
[QUOTE=bichir]hei jeg lurer på hvordan man ser forskjell på vandelig oppdrettsvarianten av L-144 og vf L-144

Hva mener du egentlig? Blander du sammen Ancistrus sp. oppdrettsvariant og L144?

L144 er helt gulhvit av farge, ingen andre mønstere eller farger, og pupillene i øyet er svarte. Det er altså ingen albino.

Ancistrus sp. oppdrettsvariant finnes i vanlig brunspettet variant, og en albino. Albino har røde øyne, ettersom de helt mangler fargepigment. Fargen er også mer rosahvit, fordi blodårer o.l. lett kan skimtes gjennom huden pga total mangel på dekkende fargepigment.

Forbytter du Albinovarianten med L144, kanskje?
De L144 som finnes i akvariehobbyen er alle drettet i akvarium. Kun EN er funnet i naturen, og det er denne ene L144 alle akvariehobbyens L144 stammer fra.

nei blander dem ikke men mange sier dem har vf L-144 åssen kan man se at det er vf?
så det jeg mener er åssen ser man forskjell på dem vi alle har av L-144 og evt vf L-144...

bichir
nei blander dem ikke men mange sier dem har vf L-144 åssen kan man se at det er vf? så det jeg mener er åssen ser man forskjell på dem vi alle har av L-144 og evt vf L-144...

Hehe, forklaringen er enkel: da juger de Det er det ingen som har.

L144 finnes ikke i akvariehobbyen som viltfanget som sagt, så da har de fortalt deg en skrønehistorie. Kanskje de har sagt det i god tro, fordi noen har solgt dem fisk og sagt de er viltfanget. Men det stemmer altså ikke.
skjønner... var dette jeg og trudde men måtte sjekke det opp:P
dem som je har her nå som vist skal være vf er veldig hvite i forhold til di jeg selv har... og ja det er L-144 alle sammen:P
Det er naturlige variasjoner. Det er noen som er hvitere enn andre, noen er knallgule.

Det sies at stamfaren til alle de L144 vi har i hobbyen var hvit, ikke gul. Derfor sier mange at de hvite er nærmere den ene viltfangede stamfaren av utseende enn de gule. Kanskje de da vil pynte litt på sannheten og kaller dem viltfanget? Fordi fargen er litt nærmere det den ene viltfangede hadde en gang i tiden?

Jeg har kjøpt L144 yngel av samme kull, og endt opp med noen gule og noen hvite. Det er altså helt vanlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap