Tåler eplesnegler sera costapur?
Postet 29.09.08 kl 17:04
Endret: 29.09.08 kl 17:10
Postet 29.09.08 kl 17:23
Endret: 29.09.08 kl 17:24
Postet 29.09.08 kl 17:27
Postet 29.09.08 kl 21:05
Tror jeg flytter sneglene jeg. Så går jeg for costapuren.
Men flytte de til hvilket akvarie? Der har jeg 3 alternativer.:
1.Flytte de til 20 literen med guppy og platy yngel + reker. Er snakk om 10 fullvoksene snegler... Så lurer på om det blir litt trangt???
2. Flytte de i 240l selskapsakvariet, Men har ikke peiling om det er noen snegle spisere her!?! De som bor der er:
-2 Store sølvhai
-2 Rødfinnet labeo
-4 Pansermaller
-4 Platy
-4 Indisk glassmall
-3 div Pleco
-5 Gullgurami
-5 Sommerfuglchiklider
-5 skjørtetetra
(Vet det er overbefolket! Jobber med saken)
Eller....
3.Sette opp et akvarie til... Men det skal vel liksom stå en måned, med tanke på bakterier???
Setter pris på hvis noen hadde noe innspill til hvor jeg skal plassere de så lenge
Men flytte de til hvilket akvarie? Der har jeg 3 alternativer.:
1.Flytte de til 20 literen med guppy og platy yngel + reker. Er snakk om 10 fullvoksene snegler... Så lurer på om det blir litt trangt???
2. Flytte de i 240l selskapsakvariet, Men har ikke peiling om det er noen snegle spisere her!?! De som bor der er:
-2 Store sølvhai
-2 Rødfinnet labeo
-4 Pansermaller
-4 Platy
-4 Indisk glassmall
-3 div Pleco
-5 Gullgurami
-5 Sommerfuglchiklider
-5 skjørtetetra
(Vet det er overbefolket! Jobber med saken)
Eller....
3.Sette opp et akvarie til... Men det skal vel liksom stå en måned, med tanke på bakterier???
Setter pris på hvis noen hadde noe innspill til hvor jeg skal plassere de så lenge
Postet 30.09.08 kl 00:24
Selv hadde jeg ikke turt å flytte de til et kar med fisk. Sneglene er tross alt dekket med vann med mulige frisvømmende parasitter. Jeg ville ha puttet de i ei bøtte eller flere, dekket bøttene godt til for å unngå rømningsforsøk og så skiftet ut mesteparten av vannet daglig. Kuren varer jo ikke så mange dagene så det vil jeg tro går greit. Eventuelle parasitter som skulle bli med sneglene vil dø ut av mangel på tilgjengelig vert i løpet av en tre-fire døgn.
Postet 30.09.08 kl 00:28
Enig med tante Astrid, det nytter ikke flytte dem til et annet akvarium med fisk. Da overfører du smitte. De må gå alene. De kan fint kose seg i en balje eller noe i noen dager, bare du gjør som T. Astrid sier; bytter litt vann daglig.
De kan få en agurkbit å kose seg med i balja, så blir de så opptatte at de merker ikke engang at de er ute av akvariet Men husk å dekke til for å unngå nattevandrende snegler rundt om i huset
De kan få en agurkbit å kose seg med i balja, så blir de så opptatte at de merker ikke engang at de er ute av akvariet Men husk å dekke til for å unngå nattevandrende snegler rundt om i huset
Postet 30.09.08 kl 00:31
Postet 30.09.08 kl 08:40
Postet 30.09.08 kl 09:49