Kan man få tak i maneter i norge?

Fant en fyr på youtube som hadde tre sorte maneter i en aquabox. Var visst i Hong Kong, men er det mulig å få tak i noe sånnt her hjemme i Norge? Var litt stilig syns jeg

Se her:
http://www.youtube.com/watch?v=aLStO7M9Nzg
Til slike måtte man kjøpt dyr saltvannsmix og lagd saltvannskar.

Uansett.... den videosnutten fra YouTube var artig sånn ca i to sekunder... hvor lenge gidder man egentlig og sitte og se de "soppene" gynge på samme stedet? Jeg tipper det hadde blitt rimelig kjedelig ganske fort å ha de greiene der.
Ja, jeg vet det måtte vært saltvann, men så varer saltet leeenge da:P blir ikke så dyrt i drift. Og har ikke hjerte til å putte noe annet enn kanskje noen reker i et så lite kar. Men sånne små maneter beveger se ikke så raskt og så mye.. Syns de var dekorative jag hehe
Joda, "hengende gyngende akvariesopper", det har potensiale til å bli den nye mote-tingen det )

Jeg er enig i at de var artige, men da jeg skjønte at de ikke akkurat beveget seg noe særlig mer enn å gynge på samme stedet skjønte jeg at det kan bli kjedelig (for enkelte). Hehe
jeg ser for meget stort flott saltvannskar med masse koraller og en gjeng svarte maneter! De var kjempe stilige, men sikkert ikke det billigste på markedet?
Alltid drømt om blekksprut i akvariet jeg

Link , denne er underholdende i 33 sekunder, garantert!
Ja ikke sant? Ganske sånn minimalistisk egentlig:P Men er nok ikke mulig å få tak i i Norge..
Blekksprut er jo ganske kult. Helt til du skremmer den og alt vannet blir svart av blekk :P
Helge
Alltid drømt om blekksprut i akvariet jeg :-) [URLBLOCK1] , denne er underholdende i 33 sekunder, garantert!

Stilig! Men syns kanskje den store blekkspruten der, hadde litt for liten tumleplass..
Grrrotle
Blekksprut er jo ganske kult. Helt til du skremmer den og alt vannet blir svart av blekk :P

Haha. Stemmer.. da er det nok ikke like gøy lenger.. Ta vannskifte hver kveld fordi den blir skremt hver gang noen kommer inn i rommet:P
mona o
Uansett.... den videosnutten fra YouTube var artig sånn ca i to sekunder... hvor lenge gidder man egentlig og sitte og se de "soppene" gynge på samme stedet? :-) Jeg tipper det hadde blitt rimelig kjedelig ganske fort å ha de greiene der.

*Kremt*
Er sikkert det samme som mange tenker om akvarie generelt.

For ikke å snakke om det å ha støvsugerfisk uten å ha annen fisk de kan spise avfallet fra.
Nå vet jeg ikke om du mente å være morsom eller fornærmende der, Trygve?
Andie
Se her: [URLBLOCK1]

Det er jo akkurat som å se en hodeløs meg i svart kjole mens jeg hikker... ;P

Seriøst... Skal ikke disse leve av noe planktongreier? Er ikke det litt styr å dyrke fram? Ser for meg at maneter vil dø ganske raskt i et akvarium... Men har ikke akkurat goglet for å sjekke...
Her er info om hold av maneter.
mona o
Nå vet jeg ikke om du mente å være morsom eller fornærmende der, Trygve?

Meningen var først og fremst å sette ting i perspektiv.

Vi har alle forskjellige interesser. Det en synes er kjedelig synes andre er spennende.
Perspektivet mitt er helt i orden.
Skal du sette ting i perspektiv, så kan du vel greie det uten å fornærme folk i samme slengen og påstå usannheter, som at Corydoras spiser "avfall". Folk som ikke vet bedre kan komme til å tro deg.
(jeg la til "for enkelte" i mitt innlegg nr to for å understreke at jeg snakket om meg selv ang. de manetene....)

Trygve Lillefosse
Meningen var først og fremst å sette ting i perspektiv. Vi har alle forskjellige interesser. Det en synes er kjedelig synes andre er spennende.
mona o
Perspektivet mitt er helt i orden. Skal du sette ting i perspektiv, så kan du vel greie det uten å fornærme folk i samme slengen og påstå usannheter, som at Corydoras spiser "avfall". Folk som ikke vet bedre kan komme til å tro deg. (jeg la til "for enkelte" i mitt innlegg nr to for å understreke at jeg snakket om meg selv ang. de manetene....)

Og jeg la til det med corydorasene for å understreke hvordan mange ser på corydoras.

Ser du ikke sammenhengen mellom holdningen som ligger bak "hengende gyngende akvariesopper" og "støvsugerfisk" ?
Ærlig talt.... hvor mange her inne har maneter i akvariene sine da????
Jeg fornærmet vel søren meg ingen ved å si det!
Jeg skjønte hva du prøvde å si, men jeg fatter søren meg ikke vitsen. Kutt ut.

Trygve Lillefosse
Og jeg la til det med corydorasene for å understreke hvordan mange ser på corydoras. Ser du ikke sammenhengen mellom holdningen som ligger bak "hengende gyngende akvariesopper" og "støvsugerfisk" ?
Gjør oss andre en tjeneste, ta resten av denne tåpelige diskusjonen pr mail.....
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap