Amanoreke, lenge bærer de egg ?

Her om dagen satt jeg på PCn da jeg fikk se viltre reker som kruset rundt i vill fart etter hverandre, etter vert skjønte jeg at dette måtte være lek. Nå i dag ser jeg at den ene reka har fult av reke-egg.
Etter hvor mange dager vil hun da slippe disse ?

Lurer da på hva jeg burde gjøre, da jeg ønsker oppdrett selv om det høres litt krevende ut. Noe jeg kan gjøre for å bedre sjangsene for å få noe eller er det bare å "gi opp"?
Tenkte å sette opp en 15 liters balje med overskuddsplanter og selvfølgelig "små"salt vann.. Ta oppi hureka da det nærmer seg fødetid for så å ta henne ut når hun har sluppet eggene.
Noen som har erfaringer de vil dele ?

Takker for alle svar på forhånd.
Ordner seg selv her hos meg, eget rekekar (Neo sp), og det yngler ganske villt, uten noen form for inngrep, så du kan vel sikkert la det ordne seg selv
Har forøvrig ikke sett at rekene er ute etter rekeyngel, selv om de er ørsmå
vargalnet
Ordner seg selv her hos meg, eget rekekar (Neo sp), og det yngler ganske villt, uten noen form for inngrep, så du kan vel sikkert la det ordne seg selv ;-) Har forøvrig ikke sett at rekene er ute etter rekeyngel, selv om de er ørsmå :-)

amanoreker kan ikke drettes i vanlig ferskvannsakvarium da larvene krever brakkvann og saltvann for å overleve, deretter tilvenning til ferskvann igjen :p

-har forøvrig lest ett eller annet sted at det kun er ett fåtall privatpersoner som har klart å få til dretting på amanoer, så all ære til deg om du klarer det!
Ahh, bare leste på profilen, glemte å se på overskrift, trodde vi snakket Neo
Om du leser engelsk greit så står det masse informasjon her. Visst ikke så får du søke deg frem til svensken som er nevnt og se om du finner noe på svensk
Skal se på saken.
Så lenge det ikke er så mange som har klart det så skal det vel litt til å lykkes første gang for en fersking som meg!
Men den som intet våger intet vinner!

Skal sjekke ut lenken du posta Tante Astrid
Tilfeldig bekjentskap
© S i m e n
Reklame for plussmedlemskap