Kokosnøtthuler. (artikkel)

Mange fisker bor og leker i huler og vil trives bedre dersom de har tilgang til dette i akvariet. En enkel og billig måte å lage dette på, er å bruke kokosnøtter, som kan kjøpes i dagligvaren.

[URL=/text.cfm?id=1687]>> Les hele artikkelen her[/URL]
har tråla gjennom Rema, Mega, Rimi, Meny, Bunnpris, Kiwi, Ica Maxi, Joker uten å finne en eneste kokosnøtt (((
Kokosnøtter er tildels sesongvare. Om to måneder tenker jeg de er lettere å finne (fuglemat vet du...)

Ellers er det mange dagligvareforretninger som tar inn frukt og grønt etter forespørsel - du kan jo spørre en av dem om de kan ta inn et par kokosnøtter til deg?
prøv utlandske butikker. der har dem ofte slikt
Kokosnøtter.
Var idag å kjøpte på en utenlands butikk eneste butikken i stavanger sentrum som hadde på denne tiden av året.
Hvordan fester man javamose på en kokosnøtt ??
Jeg borret masse bittesmå hull i nøtta med en drill (dvs. mannen min gjorde det ), og stakk tuster med javamose nedi hullene Fungerte perfekt.
Det var lurt :o) Da er det bare å gå til innkjøp av kokosnøtt.
Da er kokosnøttene i hus og jeg har tatt vekk innmaten, men hvor mange ganger må jeg egentlig koke dem for at de ikke skal avgi farge ? Nå er jeg på 4 runde med koking !
Jeg koker mine en gang i 10 minutter, farger ikke vannet her hos meg iallefall. Så er ikke noe vits å koke den så mange ganger.

Og eneste grunnen til at jeg koker dem er for å få ut kjøttet enkelt:P
Mine farger noe helt jævlig..... Nå har jeg kokt dem 4 ganger men nå gidder jeg ikke mer. Det får bli som det blir :o)
Inaktiv bruker
Nå har jeg en fuglemat-kokosnøtt og har vasket den. Jeg skal koke den nå men bør jeg kutte den i to og plassere den intil glasset ? for jeg har ikke så veldig god plass i akvariet men kan se hva jeg kan gjøre. Jeg skal lage den til ancistrusen
Siden den har vært brukt til fuglemat, er den ikke da allerede delt i to ?
Anita H
Mine farger noe helt jævlig..... Nå har jeg kokt dem 4 ganger men nå gidder jeg ikke mer. Det får bli som det blir :o)

Ikke så rart at når du koker dem så slipper dem farge, men i et akvarie som holder rundt 26 grader skjer ikke dette. Det lille som evt slippes av farge er så lite at du ikke kommer til å legge merke til det en gang.

Blir det samme som om du koker gulerøtter evt brokkoli, så farges vannet. Men om du bare putter dem i kaldt vann så gir dem ikke farge fra seg.
Inaktiv bruker
Anita H
Siden den har vært brukt til fuglemat, er den ikke da allerede delt i to ?

Jo men om jeg skulle dele den i to igjen så den tok mindre plass og sette den inntil glasset. Men jeg lager den sånn som den er nå men jeg skulle koke den så det ikke blei skittent?
Jeg har kokt mine lenge. De avga MYE farge så det er nok lurt :o)
Anita H
Jeg har kokt mine lenge. De avga MYE farge så det er nok lurt :o)

Som sagt så avgir de masse farge når de blir kokt, men ikke av å bare ligge i 26 grader vann. Jeg har en drøss av kokosnøtter i samtlige kar, og farger dem? Nei hehe og en kokosnøtt er en kokosnøtt:P
Ja hva søren vet jeg..... Har aldri hatt kokosnøtt i karet før he he. Men synes det var greit å gjøre det ordentlig fo å være på den sikre siden :o)
skal man tappe melken før man koker den??

eller er dette "ett fett"??
Jeg ville nok ha slått et hull i den og tappet ut melka først ja. Så kan den kokes en liten stund, så er det enklere å få ut kokosmassen (hvis du ikke får ut den først). Deretter kokes bare skallet en stund, så slipper du at den farger så mye
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap