- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Garbonreker sammen med klorreker?
Garbonreker sammen med klorreker?
jeg har 2 garbonreker,som går i et 190l(sammen med 20 kirsebærreker).
Også har jeg 2 store klorreker som går i et 45l.
Jeg har lyst og ta mine klorreker over til de andre reker.
Noen her som har prøvet de 2 sammen???
Der er masser av gjemmesteder og mye planter......men jeg vil ikke mine garbonreker skal bli klorreke mat.
Også har jeg 2 store klorreker som går i et 45l.
Jeg har lyst og ta mine klorreker over til de andre reker.
Noen her som har prøvet de 2 sammen???
Der er masser av gjemmesteder og mye planter......men jeg vil ikke mine garbonreker skal bli klorreke mat.
Postet 01.10.08 kl 19:43
Hei!
Vet ikke om dette hjelper deg mye men..
Jeg har vanlig viftereke sammen med en hau med store koreker.
Dette går helt fint,
For det meste er vifterekene blandt plantene. Men om de støter sammen med klorekene bryr de seg ikke om hverandre.
Har faktisk sett at det er vifterekene som dytter klorekene unna om dem er i veien.
Hatt dem sammen i over 1 år nå. Og ingen skade skjedd.
Så dette går helt fint med meg. Men er ikke sikkert det gjør det hos alle. Og jeg har ikke erfaring med gabonreker..
Vet ikke om dette hjelper deg mye men..
Jeg har vanlig viftereke sammen med en hau med store koreker.
Dette går helt fint,
For det meste er vifterekene blandt plantene. Men om de støter sammen med klorekene bryr de seg ikke om hverandre.
Har faktisk sett at det er vifterekene som dytter klorekene unna om dem er i veien.
Hatt dem sammen i over 1 år nå. Og ingen skade skjedd.
Så dette går helt fint med meg. Men er ikke sikkert det gjør det hos alle. Og jeg har ikke erfaring med gabonreker..
Postet 01.10.08 kl 20:51
Postet 01.10.08 kl 20:52
Postet 01.10.08 kl 22:00
Postet 01.10.08 kl 23:35
Postet 01.10.08 kl 23:42
Endret: 01.10.08 kl 23:43
De ser nå ut til å trives,holder seg vekk fra hverandre.
Garbonrekerne er blitt ganske store,jeg så en ny side igår kveld,da en algespiser ikke ville flytte seg fra halen til reken,den ble nå helt vill,og ville stikke med spissen....Så jeg trenger vist ikke være redd for mine garbonreker....de kan selvforsvar.....
Garbonrekerne er blitt ganske store,jeg så en ny side igår kveld,da en algespiser ikke ville flytte seg fra halen til reken,den ble nå helt vill,og ville stikke med spissen....Så jeg trenger vist ikke være redd for mine garbonreker....de kan selvforsvar.....
Postet 02.10.08 kl 18:33
Postet 02.10.08 kl 19:06
Postet 02.10.08 kl 19:26