Pumpe(160l)/bestilling fra eks. dk

Lurer på hva slags filter som vil være bra til et Akvastabil 160l? Har snusa litt på Eheim 2026, i en dansk butikk til den nette sum av ca 1250,-(kontra Norge, kanskje så høyt som 2000,-?)

Vi tenker på å sette opp reolen vår i stua, da trenger vi stillegående gode pumper, i ene "må" det være utvendig, da det skal være hjemmet til en palmbang kule, er 2026 god nok da?

Andre "pumpe"-tips tas imot med takk

Og med det samme jeg er igang, hvordan er det med å bestille fra f.eks denne butikken jeg linka til? Er det bare å bestille, så sender de det, eller må jeg ordne noe med toll,osv? Er det vanlig at de i f.eks Danmark sjekker norske bestillere, med slike kreditt-sjekker?
Hva med denne? Kanskje ikke den mest avanserte, men gjør en fullgod jobb som filter. Har en slik gående i stua, og den er helt lydløs. Husk bare på å bore hullene i utløpsrøret opp til dobbelt størrelse.

Jon
Det spørs om du har bestilt fra utlandet tidligere. Du vil få et forenklet tollgebyr på denne, husker ikke i farten, men er ca 100.-
Om det er første gang du bestiller, vil du få brev fra posten om at det er kommet pakke til fortollig. Du må da fylle ut et skjema til posten for forenklet fortolling, dette gjør du bare en gang. Så fremtidige bestillinger fra utlandet vil da gå automatisk.

Det forgår slik med bestilingen. De trekker fra Dansk moms. Når du henter pakken plusses det på Norsk mva og tollgebyret som du betaler som postoppkrav når pakken hentes.

Eheim 2026 pro2 edition. Inkl. org. filtermaterial 1 stk. 1.007,20 1.007,20


Betaling: Kreditkort / Creditcard 77,46
Forsendelse: Shipping outside EU 272,00


Ialt excl. moms DKK 1.356,66
Heraf moms: DKK 0,00


Samlet pris: DKK 1.356,66


Det blir da 1356 DKK kursen er vel sånn ca 1,06. Så må du plusse på Norsk mva på 25% og tollgebyr på ca 100 nok.

Da havner du på ca 1900.-
Bestilling fra utlandet
Åååå, såpass. Da lønner det seg med andre ord ikke å bestille derfra..
Er det andre land som det kan lønne seg å bestille fra, vet noen her inne bestiller fra land som Tyskland?


Takk for tips Jon Buce, har sett på denne også.
Har nå også funnet Fluval utvendige pumper, f.eks Fluval 204, passer for akvarier opptil 300l(ifølge prod.)


Hvor mange ekstra liter synes dere er nødvendig? F.eks til 160l, er det passe med en pumpe som prod. mener passer til 250-300?

jeg synes det høres lite ut, i 300l vår har vi pumpe som prod. mener passer til 500l, altså 200l over.
I 600l skal vi bestille ei fluval FX5, som passer opptil 1500l, altså rundt 1000l over.
Du har jo denne tyske butikken, men om det blir billigere får du regne ut selv.

Jon
Kan jo nevne at om du bestiller fra Webzoo har de gratis frakt over 2000.-
Takker for alle svar, greit å vite om dette med webzoo, har jo brukt disse tidligere.(Uten at jeg faktisk har lagt merke til dette med gratis frakt...)

Ennå ikke fått noe svar på hvor mange liter over som er lurt å gå, f.eks om fluval 204 er nok til et 160 l normalt belastet kar?
Jeg ville gått for en Eheim 2026. Tror ikke det er mange som har angret på det valget. Det er solid kvalitet og den går stille og lenge.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap