No begynner det. ( innredning.) (side 3)


No har karet gått i 2mnd. Fortsatt nesten fiskeløst. Men litt er det.

Har nokre eplesnegler, Ancistrus og SAE
Prøver å fange dei i kamera, men dei er litt små.

Har bestemt meg for Botia histronica, vil pestsneglane til livs.
Får mulig nokre fisk neste veke. dei er iallefall bestillt.

Her tar Ancistrusen finpussen på eplesneglen.

Har no henta Nøkkelhullciklidene. Håpe dei vil klare den lange reisa fra Sverige. Kjempefin fisk. dei var i forskjellig størrelse.
Betalte 69,- pr. stk.
Nydelige fisk! Er så begeistret for nøkler

Ja, kjempefin fisk. Var faktisk et tips fra deg i et innlegg at eg fekk opp
auene for denne fisken. Visste ikkje engang at den eksisterte.
Så morsomt

Det er så mange mer fargerike ciklider der ute så denne blir gjerne litt anonym i butikken. Synes likevel den fortjener større popularitet siden den er en slik vennlig ciklide, passer godt i selskapsakvarier og faktisk kan holdes flere sammen i større akvarier. Selv om de er rolige så er de faktisk i aktivitet i hele akvariet fra topp til bunn og skaper derfor liv i hele karet.

Håper likevel dine har fått en bedre start en mine to lettere traumatiserte. Har en mistanke om at de egentlig ikke er så skvettne av seg i forhold til andre fisker som mine to synes å være. De er heldigvis ikke særlig redde for meg

Ja, den fortjener litt oppmerksomheit. Ikkje er dei redd heller.
Desse her har god plass, og allerede no kjem dei til overflata når eg mater dei. Dei sa i dyrebutikken at dei er hardfør og.
Litt seinere skal eg ha Rød kurvciklide., og Botia histrionica.
Og da blir det ikkje fleire.
Høres ut som en fin blanding det der
Hei

Mange fine bilder av et veldig fint kar Hvordan går det med den røde planten du har(husker ikke navnet). Holder den seg like bra? Har en likedan, men den ble nesten spist opp av ancistrusene mine. Etter det har den ikke kommet seg. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få de i form igjen

Den planta heiter Alternanthera reineckii "Pink"
Den har vokse en god del, men ser den mister et og anna blad.
Har ikkje gjødsla plantene, men har vulkanstein under sanda der plantene står. Så har eg bra lys trur eg.

Måtte berre legge inn bilde av yndlingane.
synes dei er smellvakre og veldig fredelige. Idag ser eg dei bruker heile karet.
Så dei har vel komt seg etter reisa.

Kjøpte igår 31.1 6 stk. Botia histrionica.
Kjempefin fisk som skal bekjempe pestsneglane.

Nøkkelhullciklidene. Desse er liksom yndlingane.
Stilig plante i bagrunnen på de siste bildene dine, den med runde blad.. hvilken plante?

Hvor har du kjøpt den/hvor i møre og romsdal bor du?

Dei plantene med runde blad veit eg ikkje ka heiter.
Har fått dei som små avleggere med ei i Molde. Bor på Vestnes.
Slik ser det ut etter vel 2 mnd. Plantene med raude blad har eg toppa nokre gonger. Det ser kanskje ut som en urskog på eine sida.
Dei veks iallefall.
Neste fisk som skal inn er Rød Kurvciklide., og så skal eg ha Gulnesereke.
Da blir det ikkje fleire fisk. Ser kanskje litt lite ut men vil ikkje ha fleire i.
Botia histrionica skal eg kanskje selge når dei har tatt pestsneglane, for eg ønsker fisk fra SørAmerika.
Du kan kjøpe en sjokomalle, den er fra søramerika, og spiser snegler..

Men den kan visst bli et skikkelig monster har jeg hørt :S

Har en selv, men den er fredelig og fin
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Eigil Sødal
Reklame for plussmedlemskap