- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Ciklider fòring, trenger noen tips her!
Ciklider fòring, trenger noen tips her!
Inaktiv bruker
jeg vil starte opp et malawaki kar på 222l og lurte på hva mat desse fisken bør ha:
Labidochromis caeruleus - Golden
Melanochromis auratus
Melanochromis cyaneorhabdos
takk for alle svar!
Labidochromis caeruleus - Golden
Melanochromis auratus
Melanochromis cyaneorhabdos
takk for alle svar!
Postet 02.10.08 kl 20:58
Inaktiv bruker
i så fall hvordan lager jeg denne maten? hvor får jeg tak i denne maten?
Postet 03.10.08 kl 08:50
Jeg har brukt Tropical Malawi flakfor, hjemmelaget rekemix, mysis, cyclops, frossen rekemix, artemia.... Ja, det er mange variasjoner man kan bruke.
Idag bruker jeg stort sett bare Tropical malawi flakfor eller Tropical cichlid color og hjemmelaget rekemix til voksne malawier.
Til yngel bruker jeg Tropical malawi flakfor eller Tropical cichlid color og cyclops/mysis.
Har også prøvd JBL sine novo stick og novo rift som Tropefisk selger og disse funker også bra. Spesiellt til yngelen da jeg puttet det i en tom og ren pepperkvern og kvernet det til pulver oppi karet. Suksess!!!
Håper at det hjalp noe.
Mvh Linda
Idag bruker jeg stort sett bare Tropical malawi flakfor eller Tropical cichlid color og hjemmelaget rekemix til voksne malawier.
Til yngel bruker jeg Tropical malawi flakfor eller Tropical cichlid color og cyclops/mysis.
Har også prøvd JBL sine novo stick og novo rift som Tropefisk selger og disse funker også bra. Spesiellt til yngelen da jeg puttet det i en tom og ren pepperkvern og kvernet det til pulver oppi karet. Suksess!!!
Håper at det hjalp noe.
Mvh Linda
Postet 03.10.08 kl 13:13
Inaktiv bruker
Linda KristinHar også prøvd JBL sine novo stick og novo rift som Tropefisk selger og disse funker også bra. Spesiellt til yngelen da jeg puttet det i en tom og ren pepperkvern og kvernet det til pulver oppi karet. Suksess!!!
gjore du dette i steden for å mate med artemia, til yngelen altså=)
Postet 03.10.08 kl 14:29
zantoko[QUOTE=Linda Kristin] Har også prøvd JBL sine novo stick og novo rift som Tropefisk selger og disse funker også bra. Spesiellt til yngelen da jeg puttet det i en tom og ren pepperkvern og kvernet det til pulver oppi karet. Suksess!!!
gjore du dette i steden for å mate med artemia, til yngelen altså=)
Nope, gav det i tillegg. Jeg mater malawien to til tre ganger om dagen så da gir jeg forskjellig mat.
Postet 03.10.08 kl 14:33
Inaktiv bruker
har noen en oppskrift til hjemmelaga rekemix?
Postet 05.10.08 kl 02:37
Postet 05.10.08 kl 11:15
Jeg har Malawier fra Mbuna gruppen.
Bruker foret fra Aquatic Nature "Afr.Ciclhlid Energy-Food"
Er det noen her inne som har erfaring med dette foret?
Linken om rekemix som låg litt lengere opp i tråden ser veldig intresang ut, vurderer sterkt og gå over til rekemix, eventuelt bruke det i tillegg til pelets.
Må eventuelt først se litt på prosentdelen jeg skal bruke av reker og erter.
Bruker foret fra Aquatic Nature "Afr.Ciclhlid Energy-Food"
Er det noen her inne som har erfaring med dette foret?
Linken om rekemix som låg litt lengere opp i tråden ser veldig intresang ut, vurderer sterkt og gå over til rekemix, eventuelt bruke det i tillegg til pelets.
Må eventuelt først se litt på prosentdelen jeg skal bruke av reker og erter.
Postet 29.04.11 kl 10:52