Det ble ikke tett:(

På mandag limte jeg et akvarie som var lekk. Skrapet ut all silikonen, vasket med aceton, og silikonerte på nytt. Lot det stå til i dag før jeg prøve fyllte det, og jah.. tett som ei SIL!

Hva nåå da? Må jeg begynne heelt på nytt? Skrape, pusse, vaske, tørke, lime, vente, fylle.. *sukk*
Hmm må være veldig uheldig du. For jeg regner med at når du skrev all silikon så mener du alt?

Men du må nok bare bite i det sure gresset å gjøre ting på nytt, hva slags silikon brukte du?
Da må du nok frem å skrape igjen...
er du sikker på at silikontypen du bruker har god nok vedheft mot glass og tåler å være under vann??
Det skal jeg love deg.. Satt i kjelleren i hele helgen med knivblad og koste meg. Var veldig nøye sånn at jeg skulle være sikker på at det ble tett men den gang ei..
Brukte akvarie silikonen til Clas Ohlson. Duger ikke denne?
Sterud
Det skal jeg love deg.. Satt i kjelleren i hele helgen med knivblad og koste meg. Var veldig nøye sånn at jeg skulle være sikker på at det ble tett men den gang ei.. Brukte akvarie silikonen til Clas Ohlson. Duger ikke denne?

Det vet jeg ingen ting om, men jeg bruker bare akvariesilikon kjøpt i akvariebutikken. Koster sikkert litt mere, men føler meg tryggere på den. Tror det var akvastabilsilikon jeg brukte sist.
Også har jeg brukt silikon fra Parasilico, og dette er også potte tett.
Tom Kristiansen
Det vet jeg ingen ting om, men jeg bruker bare akvariesilikon kjøpt i akvariebutikken. Koster sikkert litt mere, men føler meg tryggere på den. Tror det var akvastabilsilikon jeg brukte sist.

aha.. Da ble det jo brått like billig å kjøpe nytt:P
Ble anbefalt Clas Ohlson sin pga prisen og at det vist nok skulle være det samme som det man får i zoo butikker..
Men du la fuger i alle kanter å glatta disse ut også? Forresten kan du sjekke silikonen i karet ditt å se om den slipper glasset lett?
Rundt om kring i hele karet.. til og med opp under ramma i toppen hvor det aldri har vært silikon..
Det skal jeg gjøre, driver å tømmer det nå så et lite øyeblikk bare..
Ikke tenk på det med siliconen. Det er ikke der feilen ligger.

Enten har det ikke vært rent nok, ikke blitt lagt godt nok på, eller blitt belastet/flyttet før det har vært tilstrekkeligt herdet.
Hei lars
Silikonen til Clasern skal duge... Den selges på værtfall 1 dyrebutikk i Oslo til dobbelt av prisen..
Men skjekk dato på tuben står på den vite klistrelappen..
Karet mitt holder tett ennå limt med samme lim..
Tok du av ramma og limte kun karet først og så at silikonen tøtt ut igjennom glassfugene? Og så teste karet uten pynteramme??
For tester du karet da ser du jo hvor lekken er og kan snitte/fjerne dårlig arbeid og resilikonere bare der..
Trygve Lillefosse
Ikke tenk på det med siliconen. Det er ikke der feilen ligger. Enten har det ikke vært rent nok, ikke blitt lagt godt nok på, eller blitt belastet/flyttet før det har vært tilstrekkeligt herdet.

Selvfølgelig må han også tenke på silikonen! For alt vi vet så kan akkurat den tuben han har, være feilprodusert og ikke ha riktig feste evne på glass. For er ikke akkurat noe hokuspokus å resilikonere kar om man har skrapet vekk all silikon og vaska nøye med aceton eller isopropanol.
silikonen sitter som fa(derull)an den..
Sterud
silikonen sitter som fa(derull)an den..

Da kan vi jo utelukke mitt innspill:P

Et problem løst og nermere mål:P
Buskiz
Silikonen til Clasern skal duge... Den selges på værtfall 1 dyrebutikk i Oslo til dobbelt av prisen.. Men skjekk dato på tuben står på den vite klistrelappen.. Karet mitt holder tett ennå limt med samme lim.. Tok du av ramma og limte kun karet først og så at silikonen tøtt ut igjennom glassfugene? Og så teste karet uten pynteramme?? For tester du karet da ser du jo hvor lekken er og kan snitte/fjerne dårlig arbeid og resilikonere bare der..

Halla Nei fader, det sa du jo at jeg skulle gjøre.. tok ikke av ramma jeg vet du. Men det kommer jeg til å gjøre i morgen.
Tom Kristiansen
[QUOTE=Sterud]silikonen sitter som fa(derull)an den..

Da kan vi jo utelukke mitt innspill:P

Et problem løst og nermere mål:P
Nå sjekket jeg alle fugene og akkurat der jeg sjekket satt det i hvertfall kan jo hende det er ett eller to steder det ikke sitter så godt..
graut på med silikon tror ikke du skal være besjeden når du silikonere for og si det på den måten da. det blir ikke fullt så synnlig når vannet kommer da. og uannsett så er det bedre at det er litt for mye enn litt for lite da.
så på forsøk nr to tar jeg av ramma, pusser, vasker og tørker bort alt svineriet. Setter det sammen igjen og "grauter" på med silikon over det hele?

Ps. Buskiz: Gratulerer med seieren i dag Vi tar dere neste gang!
Hehe takker og bukker. Var litt mye og gjøre hjemme så sender en melding nestegang jeg skal oppover.
Skjønner godt at man ikke får med seg alt da man besøker Aquamanis, så mye å se på og så billig...hehehe
Nei gjør hjemmeleksa di så blir det nok bra...
Leksparet har det bra??
jeg har silikonert mitt første kar i sommer.
375L rammeakvarium.
brukte dobbelt så mye silion som forhandleren på Malia mente jeg burde ha.
det ser mye ut i ettertid, men ville heller være sikker på at det var tett....og kansje ikke helt fotogent i skøytene, enn å gjøre jobben flere ganger.
var ikke så rent lite stolt da jeg skjønte at ideen var meget god

bare ta på til du skjems
Tilfeldig bekjentskap
© Liz H.
Reklame for plussmedlemskap