Er så lei partikler i vannet!!

Har en utvendig Eheim 2329 å en maxijet 900 med JBL Proflow Clear. akvariet er 375L.

Det er så mye dritt som svever rundt i vannet, hvordan kan jeg bli kvitt dette? sette inn en maxijet til?

Håper noen vet råd

Takk for svar
jeghar noen ganger selv det problemet da jeg har grovt filtermatrialle i pumpa på storkaret. men jeg har liggende endel gamle pumper og fyller en opp med "Biltema filter vatt"
vare nr 31-604

lar pumpen stå til det nesten ikke pumper mere vann.
er det fremdeles mye partikler i vannet så er det bare å sette sette inn pumpen på nytt med ny filtervatt.
Tom Anders
jeghar noen ganger selv det problemet da jeg har grovt filtermatrialle i pumpa på storkaret. men jeg har liggende endel gamle pumper og fyller en opp med "Biltema filter vatt" vare nr 31-604 lar pumpen stå til det nesten ikke pumper mere vann. er det fremdeles mye partikler i vannet så er det bare å sette sette inn pumpen på nytt med ny filtervatt.


Har litt problemer med det samme, og det der var jo en genial løsning.
Bør være ganske så god biologisk filtrering i tillegg.

Har tenkt litt på om det er mulig å bruke en form for pose av veldig fint materiale der vannet kommer oppi og så renner igjennom. Må være en mulighet for overrenning, ellers vil nok dette fort kunne bli krise.
Da har jeg bestillt meg en fluval 4+, siden jeg ikke har noen ekstra pumper, håper dette gjør nytten
Fluval'en kommer til¨å hjelpe. Jeg har den selv (men til en 200l) og der har jeg filter som set ut som en helt vanlig sånn lys svamp (til å vaske biler bare stivere og litt annerledes)Og da har jeg en GROV svamp på den ene siden og den FINE på den andre siden. på denne måten slipper jeg alle partikler osv.

Fluval 4 er forresten veldig fin siden du bare kan sette på ett slikt eheim rør 9/12 mm på toppen (på utblåsningen, altså det røret) så tar du opp den og setter på den slangen. (den må du kjøpe i dyrebutikk) så får du masse lufttilførsel.

Jeg setter selv bare ett batteri (sånn lite A batteri tror jeg det er) så stopper det. Jeg skrur den bare av om natten grunnet at karet står på rommet mitt Håper dette hjalp!

Mvh
her er bilder:

Bilde 1: Røret oppe på utblåsningen
Bilde 2: All luften
Bilde 3: Batteriet (altså når det er tettet igjen)
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap