Påvirker koralstein vannverdiene?

Hei hei har en stor koral stein som jeg vurderer og ta i bruk.
Lurer da på om noen veit om den vil påvirke vannverdiene på noen måte??
Vist det er hvit død korall vil den nok påvirke gH. Den vil stige. Jeg bruker død korall biter for akkurat det.

mvh Tom
Det er jeg ikke sikker på den er veldig tung i forhold til str synes jeg veit ikke om det sier deg noe mere, jeg har bilde!
hm, det er ikke slik min ser ut. Men din kan jo ligne på kalk så den vil nok heve gH den å. Har du vanntestekit? Isåfall, legg den i en bøtte vann som du måler gH i, la den ligge over natten og litt utpå dagen og se om det er noen endringer.
Oki, det med bøtta var lurt takk takk det som er greia er at jeg har eplesnegler og dem skal jo ha hardt vann så var det jag hadde håpet på jeg kunne få med denne steinen da takk for hjelpen så langt
NorthHawk
hm, det er ikke slik min ser ut. Men din kan jo ligne på kalk så den vil nok heve gH den å. Har du vanntestekit? Isåfall, legg den i en bøtte vann som du måler gH i, la den ligge over natten og litt utpå dagen og se om det er noen endringer. ;)

Dette hjelper lite i nøytralt vann. Man trenger å imitere de urinsyrene som fisken slipper ut, for at det skal bli realistisk. Bruk byttevann fra karet for å teste, eller gjør vannet like surt med f.eks eddik.
da tar jeg en bøtte med byttevann
Aggi
Dette hjelper lite i nøytralt vann. Man trenger å imitere de urinsyrene som fisken slipper ut, for at det skal bli realistisk. Bruk byttevann fra karet for å teste, eller gjør vannet like surt med f.eks eddik.

Ok, dette viste ikke jeg. :P Takk for infoen/rettelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap