Hvilken plante er jeg ute etter?

Hei jeg kunne tenkt meg en plante som kan vokse helt til toppen av vannflaten i karet mitt.Er ikke en av vallisneria artene egnet til dette, i så fall hvilken art? eller finnes det andre planter som er bedre egnet.
Jeg har et juwel lido akvarium, det er ganske dypt så jeg kunne tenkt meg at deler av karet kunne beplantes med noen høytvoksende planter som kan gjøre et lunere inntrykk.
Her er vallisneriaene som ligger i plantebasen.
Men det er da ikke bare disse som kan bli lange.

Denne f.eks, vil gi et helt annet preg, men vil vokse seg til overflaten.

Kommer jo an på hva du er ute etter...
Du har jo forresten hornblad, vasspest og noe annet som har lange tynne blader som vallisneria nana, men stive, harde blader spom ikke rotner så fort og tåler mere. Skal i den lokale dyrebutikken i morra tror jeg. Da kan jeg ta en titt på navnet for jeg vet de har den der
takk for det : ) jeg tror vallisneria americana "biwaensis" eller "natans" er det jeg mangler.Er dette planter som er vanlige og finne i butikkene?
Natans skal da være en vanlig plante. Den andre vet jeg ikke. Tror det er en helt ordinær skruvallisneria.
Okei får ta en tur på den lokale buddy butikken og glo litt i morgen : )
Akva-Math
Du har jo forresten hornblad, vasspest og noe annet som har lange tynne blader som vallisneria nana, men stive, harde blader spom ikke rotner så fort og tåler mere. Skal i den lokale dyrebutikken i morra tror jeg. Da kan jeg ta en titt på navnet for jeg vet de har den der



vasspest har jeg hatt og den er jeg ikke veldig glad i er primært ute etter en plante med lange og ikke altfor tynne blad.
Øssi
Okei får ta en tur på den lokale buddy butikken og glo litt i morgen : )


Ja, du får ta deg en titt
liverbird
hva med [URLBLOCK1] eller [URLBLOCK2]?


Ja den første der så fin ut : ) den andre er jo flott da men blir kanskje i største laget for mitt 120 liters kar?



Tja, godt mulig. De finnes jo i mindre (yngre) varianter, slik at de ikke er så store. Du kan jo også spørre om de kan bestille inn en viss plante hvis du vet hvilken du vil ha! Det gjør jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap