Hvilke akvarie

Har tengt å kjøpe meg et 120 - 160 liters møbel akvarie og det jeg lurer på er hvilket akvarie merke som er best!

Og når jeg sier best mener jeg:

- Fint, både akvarie og møbel.
- God kvalitet.
- Pris
- Osv.

Håper på gode svar! =)

Akvastabil Effectline? Om du kjører til Dahls Dyrerike i Moss har de både veldig hyggelige priser og rask leveringstid.
Finnes 128 liter, det neste blir vel 180 liter.
Da hadde jeg gått for Juwel kar.
Pga de er kjempe fine å se på har 3 stk og kjempe fornøyd.
Prisen er ikke så skremmende heller så jeg syns man får mye for pengene.
Juwel?
Finnes den med utvendig filter?
For blir ikke den boksen i akvariet litt plagsom?
Jeg ville også gått for et Juwel, helst Rio men juwel er vakkert generelt. De har jo innebygd armatur, pumpehus så du slipper å se de stygge pumpene og varmekolbene som bare henger der og du får et vakkert møbel med god plass. Dette er hvorfor jeg foretrekker dette merket. Fint sted å sortere ut ting du trenger ofte eller daglig og det andre kan du ha i et annet skap. Jeg har 2 juwel og ett akvastabil.

Grunnen til at jeg endte opp med et juwel kar er at der får du mest for pengene, hele karet passer inn og er meget fint med tanke på at du slipper rammene til akvastabil og slikt (ikke det at det er noe galt med noe av det men Juwel er svert dekorativt) Jeg ble rett og slett så LEI av akvastabilen min og jeg følte at jeg hadde for få akvarier

Men husk: dette er bare min mening. Den behøver ikke bety noe for deg!
Hvis det ikke blir for stort så prøv deg på en Juwel Rio 180!

Lykke til
BIGBrother
Finnes den med utvendig filter? For blir ikke den boksen i akvariet litt plagsom?

nei jeg mener ikke det. Jeg har både boksen og en JBL utvendig pumpe på 1200l/t for sirkulasjon. Jeg syntes tvert i mot at det pumpehuset hjelper meg grunnet at jeg har hjørne skrekk (sliter med å få innredet der, blir alltid stygt!)
Hvis man vil ha et utvendig filter, kan man da ta ut boksen?
Det er jeg ikke sikker på men har sett noen gjort det før. Husk: du kan ha begge deler Det har jeg og det funker fint!
Jeg syns ikke den svarte boksen er i veien.
I malawi karet har jeg bygd steinrøyse rundt boksen og i de andre har jeg plantet planter foran boksen så den syns nesten ikke.
Jeg kjører også en pumpe til i alle karene. På de minste kjører jeg innvendig og på 450l kjører jeg utvendig sammen med pumpa som fulgte med karet.
Det gjør jeg pga større sirkulasjon i karet og større pumpe effekt
OK. =)

Men hvor er åpningen som suger inn vann inn i pumpa?
Langt oppe eller nederst?
BIGBrother
OK. =) Men hvor er åpningen som suger inn vann inn i pumpa? Langt oppe eller nederst?

La oss si at den boksen er på høre side i hjørne. Da er det ett innsug lang oppe på høyre side aav boksen og et litt lavere på venstre side nederst (altsp 5-10 cm over sanden i mitt tilfelle.
Det var bra! Det er så plagsomt når sanden kommer inn i pumpen!
Jeg har fluvar pumpe i min 93 liter.
Jeg har sand i alle mine kar og jeg har ikke fått sand i pumpa
TUSEN TAKK til alle som har svart på tråden!
Da blir det nok juwel akvarie! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap