Hvordan få fraktet fisk på best mulig måte?

Har planer om å reise til Danmark og hente fisk. men er litt usikker på hvordan den best mulig kan klare reisen hjem?
Hvor lenge kan de ligge i posen "uten luft".
Hva kan jeg gjøre for å gjøre det best mulig for fisken, og få "alle" til å overleve turen?
Er evt. snakk om to dager....

Uten luft??
Cluet er mest mulig luft og mindre vann pr pose.

Her er i allefall noe som kom opp ved ett søk i forumet, kansje du finner noen tips der?
Jeg hentet nylig fisk fra København. Jeg reiste med båten. Fiskene ble levert i poser. Jeg pakket dem ut på båten og hadde dem i en isoporkasse. De fikk friskluft under hele båtturen. Like før ankomst pakket jeg dem inn igjen i posene for transport hjem. Ingen dødsfall.
badat
Jeg pakket dem ut på båten og hadde dem i en isoporkasse. De fikk friskluft under hele båtturen.
Hadde du med deg noen form for pumpe, eller bare tømte de over i kassen????
Ingen pumper. Rett i kassa med litt vann da får dem luft.
singel pakk de i poser er vår beste erfaring, 2 deler luft og 1 del vann knyt posen og i isoporeske, da tåler de 30timer, kan være lurt og ha gummi strikk på posen så kan du lufte de litt under veis vist det blir lang tur.
finnes jo også poser som "puster" 0g da..
Her er de pustende posene. Kjøp noen slike om du har tid til å vente på posten. (Tar ikke mange dagene fra UK)

De er geniale såsant det ikke er fisk med spisse finner.

Det har vært gjort forsøk med slike poser hvor fisk har vært i flere uker - helt til eieren ikke har orket å se på dem lenger og tatt dem utav.

BTW: Om du skal på auksjonen på lørdag, har jeg noen få liggende....
Trygve Lillefosse
[URLBLOCK1]er de pustende posene. Kjøp noen slike om du har tid til å vente på posten. (Tar ikke mange dagene fra UK) De er geniale såsant det ikke er fisk med spisse finner. Det har vært gjort forsøk med slike poser hvor fisk har vært i flere uker - helt til eieren ikke har orket å se på dem lenger og tatt dem utav. BTW: Om du skal på auksjonen på lørdag, har jeg noen få liggende....

Med andre ord gjør en ikke noe før en kommer hjem,,,, ikke luft og ikke mat og ikke noe...?
nei har frakta fisk i 32 timer i slike poser uten noe tull. men det kommer en del kondens fra posene, de blir veldig våte utenpå, så avispapir i en isoporeske og du er berget, altså i bunn, så en eske med lokk, kan du lufte kassen litt inni mellom.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap