Trenger hjelp til 2 spm

jeg har akkurat begynt med akvariehobby og det er to ting jeg lurer paa. 1: Hvordan faar jeg fjerna svarte flekker som er paa bladene? 2: jeg har akkurat faat to nye Ancistrius sp, et av ver kjonn. Men det ser ut til at hunnen begyner faa bart hun ogso. Gaar det an? eller har butikken tatt feil kjonn? Hadde blitt glad for svar
Ancistrus hunn med bart er en hann, så her har butikken bommet desverre.
det sveret der er til dels feil.
hunnene KAN også få bart, men kun små barter i ei rad på overleppa, og ikke oppigjennom neseryggen.

De svarte algene sitter nok godt fast i plantene. en ting som kan hjelpe, er å sette inn noen hurtigvoksende planter som stjeler næringsgrunnlaget for disse
nubbe
det sveret der er til dels feil. hunnene KAN også få bart, men kun små barter i ei rad på overleppa, og ikke oppigjennom neseryggen. De svarte algene sitter nok godt fast i plantene. en ting som kan hjelpe, er å sette inn noen hurtigvoksende planter som stjeler næringsgrunnlaget for disse

Fult mulig jeg tar feil der, men jeg har hatt masse hunner gjennom årene og ikke en av de har hat det jeg vil kalle barter.
Takk for det fine svaret
Har også en hunn her med en liten bart.. men det kom før det ble satt inn flere. (hanner)
Jeg har en dame med bart (tror jeg da. Damens barter er mye mindre enn hannen som jeg har i mitt andre akvarium. Hannens bartvekst er mye mer omfattende dvs dekker et mye større område enn hos damen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap