Blir jeg lurt...

Har bydd på et møbelakvarie på 300 liter til 2500 kr, den er grei.

Skulle få med et 2 år gammelt utvendig filter av typen JBL som yter 500 liter i timen for 1000 kr. Er ikke dette filteret i minste laget? og kankje litt dyrt når fluval har nytt filter med filtermasse som yter mye mer til 1030 kr....

Takk for alle svar...
Du blir ikke lurt men det der var blodpris. Jeg har en JBL cristal profi, men ytelse på 1200l og den koster 1700 ny.
Det minste utvendige filteret til JBL (Cristal Profi 120) pumper 600 l/t. Det funker greit til ca. 100-liters akvarium og koster 965,- på webzoo.

Brukte ting er jo... brukt. Slitt, og du kan glemme reklamasjonsrett. Om det er det største filteret det allikevel snakkes om, syntes jeg 1000,- er i overkant. Det ligger en annonse på sidene her nå, hvor det største filteret selges for 500,- til orientering.
Jeg takker for svar.

Har undersøkt litt... tror filteret hans heter JBL 500, å da pumper det 1200 liter i timen...
Må jo være det siden han har hatt "store fisker" i 300 literen med dette filteret uten problemer.

Noen som er med meg på denne???
Totalt 3500 kroner for møbel, akvarie, belysning og pumpe... Vil ikke si at det høres dyrt ut. Høres for meg ut som en god pris for begge parter.
høes som en grei pris om akvariumet er i bra stand. Husk at enkelte ting som lysarmatur koster fort 1000-1500kr nytt. Møbler ligger ofte på 2000-2500kr osv osv.

Har selv kjøpt meg et rio 400 ink sump, men eks pumpe, lys og annet utstyr, fikk det ganske rimelig, 1600kr. Men nå må jeg kjøpe meg lysarmatur = kjapt 1500kr, sirkulasjon pumpe til sumpen (stort filter) blir 700kr ++++ (filtermedie og andre ting). Regner med at tilslutt så vil det koste rundt 3000-4000kr i ekstra kostander. = totalt ca 4500-5500 kr for 400 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap