Jeg trodde sneglen var død jeg

Trodde den ene eplesneglen min var død i går. Den hadde ligget hele dagen i bunnen, Halvveis utav skallet sitt og uten å bevege seg.

Til slutt holdt jeg på å gi opp, og skulle plukke den ut, men så såg jeg plutselig munnen bevege seg. Og sannelig var den ikke levende ! Så den kravlet rundt, og begynte å bevege seg, og det har den fortsatt med.

Men jeg lurer jo litt da, hvorfor late som om den er død, og legge seg så utsatt til halvveis utenfor skallet??

Kanskje den bare sov så godt at den "datt ut"? Har et par med litt pussige sove-/spisestillinger her ogå. Døde snegler lukter noe infernalsk, sjelden noe tvil om at det er en sånn i nærheten. Kjente lukten i hele huset av en enslig død, nå må det nevnes at vi har en "åpen løsning", men likevel.. :p
sessan
Trodde den ene eplesneglen min var død i går. Den hadde ligget hele dagen i bunnen, Halvveis utav skallet sitt og uten å bevege seg. Til slutt holdt jeg på å gi opp, og skulle plukke den ut, men så såg jeg plutselig munnen bevege seg. Og sannelig var den ikke levende ! Så den kravlet rundt, og begynte å bevege seg, og det har den fortsatt med. Men jeg lurer jo litt da, hvorfor late som om den er død, og legge seg så utsatt til halvveis utenfor skallet??

De later ikke som de er døde. Mine har ligget sånn nå i tre uker snart med kroppen ut av skallet og på ryggen. De hviler/sover og det er noe som hører til syklusen deres. Sneglene kan være veldig aktive og legger masse egg og plutselig så legger de seg bare rett ned og der blir de liggende og sove lenge. Når jeg har matet så har de bare snudd seg over på siden og spist i liggende stilling og så lagt seg over på ryggen når de har vært ferdige. Dette er helt normalt. Mine holder på å våkne opp nå så det er færre og færre som sover nå.
rare greier. De er jo veldig utsatte når de ligger slik. Men da vet jeg at det er normalt iallefall, hehe.
Ja de er veldig utsatt. Jeg har jo pakistanbotia også men de bryr seg ikke når de ligger der helt ubeskyttet med nesen i været. De får ligge helt i fred. Utrolig nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap