Sykdom..igjen.....

Hei!
Har hatt sykdom i 112litern min, fiskene fikk sår og døde.. fikk vekk dette, og akvariet har vært fint i rundt 2 måneder. Men nå ser det ut til å skje ting igjen! En fisk har fått stor buk og fillete finner, og en til ser ut til å begynne å få stor buk. men denne fisken har ikke fillete finner, men puster fort!
Har lite lyst til å medisinere, siden jeg har en hel skokk med små palettciklidebarn i samme karet.
Er det noen som vet hva slags sykdom jeg har fått denne gangen, og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

Er jævli fortvila...
Veldig vanskelig å si noe uten å ha sett fiskene. Kan du fortelle litt om akvariet, hvilke fisk som går i det og antall, hva slags fisk det er som har blitt syke osv.

Når du sier at du har palettyngel i karet, betyr det at de går sammen med foreldrene? I såfall så kan det tenkes at årsaken til problemene ligger der. Paletter er veldig aggressive når de har egg og unger og kan godt skade andre fisk som kommer for nærme og/eller stresse de såpass at de blir mottagelige for andre sykdommer.

Stor buk kan høres ut som bukvannsott, men frynsete finner må skyldes noe annet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap