Hvordan feste crinum thaianum?

Kjøpte denne i går, tok ikke mere en 10min så var den oppe. Har sand så ikke så lett å få den til å bli på plassen. Siden løken ikke skal så mye under sanden.

Tips?
Inaktiv bruker
Kan holde den nede med stein eller binde den fast.............Er mulig det blir litt drøyt for planten da............
Jeg plaserer steiner rundt plante og det fungerer.
Takk for svar:O) la et par steiner inntil så får vi se hvor lenge den holder seg på plass

Skal denne planten ha bunn næring? Stod så lite i plantebasen.
Løken skal stå med 2/3 deler under sand, den siste 1/3 skal over. Trenger ikke noe form for næring hvis du har fisk i karet. Har 3 stk i et malawikar, disse er plantet rett ned i sanden uten noe stein eller annet for å holde dem nede. De gror meget godt uten noen form for tilsetning.

Har du fisk som graver mye kan det seff lønne seg å legge noen steiner rund for å beskytte. Malawi er kjent får å spise planter og graver mye, men mine lar disse stå i fred.
Praktbotiane var borte å nappa i den med en gang, men nå ser det ut som de ikke klarer å få det opp,selv om de står å dytter/napper på den

Da lar jeg den stå uten næring.

Takk for svar
Inaktiv bruker
Prinsippet for de fleste planter er jo at de blir fiinere med næring, slik som gjødselkuler , flytende næring og Gud vet......
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap