Lyst på reker

Hei, er "box-fresh" med både akvarium og på forumet. jeg fikk kjøpt billig ferskvannsakvarium (100x40x50cm) komplett fra en slektning. var ivrig og kjøpte bøker og leste meg frem mye på nettet. har etterhvert fått et akvarium som både jeg og dama har beundret ofte. vi har nå 3 metallpansermaller, to vanlig pleco, fire scalare, to rubingurami, to gullgurami og to sølvhai. vurderer å selge sølvhaiene, mistenker at de ikke trives i akvariet. nå sitter jeg og dama og lurer på å anskaffe reker, men lurer da på om det er lurt med tanke på at vi har en del aggressive arter. er det noen rekesorter som går?

Hvis jeg ikke regner helt feil er karet på 200 L?

Scalarene vil definitivt spise mindre reker, du må opp til de større artene. Gabon, eller viftereker. Eller kloreker.

Ville fått ut sølvhai + pleco, og fått mange flere corydoraser

4 scalarer + alle guramiene virker noe trangt.. spesielt hvis det blir egg/ yngel.
Rw: lyst på reker
er dessverre ikke større enn 160l.
sølvhai går, men hvorfor pleco? (som sagt, er newbie)
Fordi de blir gigasvære

Sjekk profilen.
så klart:p

forresten veldig kjekk side dette, ble litt sjokkert over å få svar så fort

Så lenge det er folk her som vet/ vil svare går det ganske kjapt.
Men nå er de fleste mer sosiale enn meg en fredagskveld
hadde jeg óg vært, om jeg ikke hadde vært sykmeldt:P
jeg er litt sjalu, så at du hadde fem akvarium
er det salt eller ferskvann?

Har bare 4 i drift nå, alle ferskvann. Men driver å trapper ned
Trøsten er at det kommer 2 menneskeyngel på nyåret
oi, det er ikke småtterier, gratulerer
har du prøvd saltvann? synes det ser så avansert ut jeg...

Nå sporer dette veldig av.
Det ligger en tråd ang saltvannsprosjektet mitt via profilen min.
MC Darup
Har bare 4 i drift nå, alle ferskvann. Men driver å trapper ned :( Trøsten er at det kommer 2 menneskeyngel på nyåret :)
Oj, tvillinger på gang? Gratulerer!! Ja, dette ble veldig o-t, men kunne ikke bare lese slikt uten å kommentere det
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell amundsen
Reklame for plussmedlemskap