Pris på ciklider?

Har lyst på et ciklide kar og lurte derfor på om noen vet sånn ca. Hva disse typene ligger på i pris?

Melanochromis Cyaneorhabdos
Delfin Ciklide
Rød Zebra
Juvel Ciklide
Palett Ciklide
Perle Ciklide
Sommerfugl Ciklide
Pseudotropheus Demasoni

Og hvilke av disse er eventuelt vanskelig å få tak i?
Håper på svar
Priser varierer veldig mye, så det enkleste er å gå i butikker å sjekke, evt se på markedet her inne.

Ser du også har valgt mye forskjellig typer ciklider, og her må du passe på at du velger ciklider som trenger samme vannverdier etc

Juvel ciklide bør du unngå, da denne er meget agresiv.

Sommerfugl cilklide trenger surt vann, altså under PH 7, mens en del av de du har ramsa opp trenger alkalisk vann over 7,5 for å trives.
Tom Kristiansen
Priser varierer veldig mye, så det enkleste er å gå i butikker å sjekke, evt se på markedet her inne. Ser du også har valgt mye forskjellig typer ciklider, og her må du passe på at du velger ciklider som trenger samme vannverdier etc Juvel ciklide bør du unngå, da denne er meget agresiv. Sommerfugl cilklide trenger surt vann, altså under PH 7, mens en del av de du har ramsa opp trenger alkalisk vann over 7,5 for å trives.

Jeg bare noterte ned dem jeg syns var fine, og tenkte at jeg plukker ut dem som det ikke lønner seg å ha (noe jeg ikke har peiling på, og tar imot alle råd jeg kan få).

Målet mitt er å ha et akvarium med fisk i masse fine farger, og fisker som trives sammen og har det bra.
Er det noen av disse man kan få yngel av?
Inaktiv bruker
du kan nok få yngel på alle de der gitt
Okei, men er noen enklere enn andre?
Inaktiv bruker
palett å juvelciklide er enkle, men begge er veldig aggressive arter under lek
MartinaAspevik
Målet mitt er å ha et akvarium med fisk i masse fine farger, og fisker som trives sammen og har det bra.

Malawi og Tanganyika inneholder flere arter som kanskje er slik som du ønsker deg.
Melanochromis Cyaneorhabdos
Delfin Ciklide
Rød Zebra

Juvel Ciklide
Palett Ciklide
Perle Ciklide
Sommerfugl Ciklide
Pseudotropheus Demasoni

De uthevde er malawiciklider og bør etter min mening holdes i artskar. De krever en PH på 8,3 og kan være agressive.
Pseudotropheus demasoni kan koste en god del da disse bør være 13+ i karet grunnet agressjon. Med 50 kr stk som yngel kan dette fort bli dyrt.
Melanochromis maingano (Cyaneorhabdos) ligner veldig på P. demasoni og ville vurdert å ikke ha disse i samme kar.
Rød Zebra er en agressiv mbuna jeg ikke blir glad i. Er så mange andre rød/orange varianter der ute
Delfin ciklide, hvis det er moorii, du snakker om bør ha et kar på 540+ liter etter min mening da disse blir store.

Ellers er det flotte fisker du har ramset opp. Hvis jeg var deg ville jeg valgt en fisk på listen som du syntes var den flotteste og deretter valgt fisk som passet i biotop rundt denne. Har gjort dette flere ganger selv og endt opp med harmoni og fisker som får den vannkvaliteten de fortjener og trenger.

Lykke til.

Mvh Linda
MartinaAspevik
Har lyst på et ciklide kar og lurte derfor på om noen vet sånn ca. Hva disse typene ligger på i pris? Melanochromis Cyaneorhabdos Delfin Ciklide Rød Zebra Juvel Ciklide Palett Ciklide Perle Ciklide Sommerfugl Ciklide Pseudotropheus Demasoni Og hvilke av disse er eventuelt vanskelig å få tak i? Håper på svar ;)

Du bør dra på auksjon hos en av akvarieklubbene.
Jeg vet at Sarpsborg Akvarieklubb har auksjon 2.november...
Var på auksjon i Oslo idag, og det virker som folk har allergi mot ciklider. Du får de slengt etter deg for en billig penge. Men husk å ha et akvarie klart før du kjøper ciklider, for mange av de går dårlig sammen med annen fisk og planter.
Hei Martina og takk for hyggelig byttehandel med dere i dag. Ciklider er så mangt, men di fleste er enkle å få egg/yngel på. Som nybegynner anbefaler jeg sebra ciklider. Disse er det vanskelig å IKKE få egg og yngel på. Jeg startet selv med sebra ciklide og juvel ciklide og fikk "enkelt" yngel på begge to. Skal du ha disse ciklidene i en 85L som jeg tror du skal, bør og må dy holde deg til mindre ciklider. Di to nevnte her blir da litt store etter min mening. Palett ciklider er populære og forholdsvis små. Di er også fine i fargene. Skal du ha ciklider anbefaler jeg deg kraftige planter som ikke løsner så lett fra bunn og et godt lag med sand gjør da susen. Dette fordi ciklider graver en god del under leiken og før egglegging. Du spurte en del ved vårt møte tidligere i dag og det er gøy å dele sine kunnskaper og erfaringer. Send gjerne en privat mail om det er noe du lurer på. Deler gjerne mine erfaringer med dere. Mvh Leif
Pris
Noen som vet om noen som selger jaguar ciklide og hva priser er på de. Har hørt mye forskjellig priser på de
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap