Da er karet unner oppkjøring... :d trenger litt hjelp :d

Har når kjørt igang et powerhead 70 (1500 L/T)
Og skal jeg sette inn en Eheim 2213 Classic...
Har fått satt sammen alt.. Men skal jeg fylle opp filtret før jeg starter?

Ta en titt på bilde da
Ja du skal fylle opp filteret + innsugsslangen med vann...ellers vil det bare suge luft og ikke fungere.
Du må fylle opp filteret. Det er i filtermassen guggen legger seg. Er det ikke filtermasse i pumpen vil dritten bare bli blåst rett gjennom. Husk å fòre tomt akvarie for å bygge opp gode bakterier i karet.
Å fore i et kar uten fisk er bare tull etter min mening og erfaring. Maten bare mugner likevel. Sett heller inn noen planter og røtter så ordner det seg for bakteriene.
Super Ekke så lett å huske på alt heletiden hehe...
Men det setter seg sikkert om ikke alt for lenge

Så jeg må suge i gang filtret..?

PS: Eheim må tro det er veldig kort fra akvariumet til pumpe mi :P
Ja du må suge slik at heverteffekten begynner å fylle opp filteret, ellers skjer det også lite hehe
Tom Kristiansen
Å fore i et kar uten fisk er bare tull etter min mening og erfaring. Maten bare mugner likevel.

Enig der, kan ikke skjønne at noen mener mat som ligger med mugg skal skape bakterikultur. Jeg kjører gjerne inn et filter i et kar som går eller med et par fisk.
satt opp 6 planter...
røtter kommer vel senere..

Ikke sug, det er ekkelt. Her er et tips..

Tenkte jeg skulle kjøre et par plante rensere unner opp kjøringen

Også er det bare å teste til man kan putte noen sommerfugl ciklider oppi der
kan man ikke bare kjøre en gammel støvsuger da? :P
Samlern 2008
Tenkte jeg skulle kjøre et par plante rensere unner opp kjøringen :D Også er det bare å teste til man kan putte noen sommerfugl ciklider oppi der :D

Jeg ville heller valgt en anne ciklide, feks Boliviansk sommerfugl ciklide. Grunnet at vanlig sommerfugl ciklider dør veldig lett, uansett om man har bra eller dårlige vannverdier. De er desverre avla ihjel og tåler nada, og jeg prater av erfaring.

Ellers fins det også mye andre pene dvergciklder: Kurvciklider, apistogramm m.fl.
Vet Lest veldig mye om det Får taki kjempe flotte utgaver... Som yngler også.. Gjevlig koster meg 125 kr pr stk men de skal vist være gode.. Inpotert fra sverige..
At de er importert fra sverige spiller ingen rolle, for fisken kommer enten fra imazo eller fra Tsjekkia likevel. Om de ikke er vf da, uansett så er 125,- alt for mye for disse ciklidene etter min mening. Men du må gjerne prøve, men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger desverre

Kan også legge til at jeg også ofte har hatt egg på mine sommerfugler, men de døde desverre likevel av helt uforklarlige grunner.
skjønner
Får bare prøve å se hehe..

Vis ikke så blir det vel en annen søt fisk hehe...

Tilfeldig bekjentskap
© Arne olsen
Reklame for plussmedlemskap