Fòrtabletta

Eg var å kjøpte alternativ fòr til fiskene mine på dyrebutikken i dag. Har fram til no berre fòra med flakfòr.
Spurte etter fòrtabletta til å feste på glasset og fikk noen som heter sera o-nip, tablets with tidbits. Har prøvd å finne det i ulike nettbutikka, men uten hell. Noen som har hørt om dette merket?

Eg kjøpte også frosne røde mygglarva. Kor mykje kan eg gi om gangen? Det kjem vell an på antall fisk, eg har 1 kamfisk, 8 neontetra og 4 platy i eine karet og 7 guppy i det andre. Kan eg ha ein heil sånn fòrtablett i om gangen eller dele dei?
Inaktiv bruker
krispy
Eg var å kjøpte alternativ fòr til fiskene mine på dyrebutikken i dag. Har fram til no berre fòra med flakfòr. Spurte etter fòrtabletta til å feste på glasset og fikk noen som heter sera o-nip, tablets with tidbits. Har prøvd å finne det i ulike nettbutikka, men uten hell. Noen som har hørt om dette merket? Eg kjøpte også frosne røde mygglarva. Kor mykje kan eg gi om gangen? Det kjem vell an på antall fisk, eg har 1 kamfisk, 8 neontetra og 4 platy i eine karet og 7 guppy i det andre. Kan eg ha ein heil sånn fòrtablett i om gangen eller dele dei?

Hei
Hvis det er av typen Fina fisken som er en flat pakke med frosne larver må du ikke bruke en hel slik i ditt akvarie.
Jeg deler opp en slik terning i 4-8 deler og gir en bit om gangen for å se om fiskene spiser opp alle.
Det er svært maaaaaaange larver i en slik terning og slipper du en oppi akvariet ditt og ikke alle larver blir spist får du ekstraarbeid med akvariet som vannbytte og slamsuging.
I 375-litern min bruker jeg to ruter av gangen, det holder vanligvis for de av fiskene mine som spiser sånn. Men så har jeg masse småfisk da, har du større så må du nok ha mer
Jeg bruker litt mindre enn en halv rute fina fisken mygglarver i 60literen, men jeg skifter vann to ganger i uka uansett da..
Alt for som ikke blir spist opp forurenser, så begynn med lite, og øk til du får en mengde du er fornøyd med
jeg bruker ca, en havl terning når jeg forer.
holder disse terningene seg lenge i fryseren?
mvh bernard
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap