Goby, hva?

Har to stk av denne typen og ble litt usikker på hva dem er.. Noen som har noen formening?

Syntes kansje dem ligner noe på indianer goby, men så er det noe som ikke helt stemmer og..

Disse er store, 7-8 cm og sluker alt som måtte passe kjæften på dem.. Bildet er tatt noen dager etter jeg fikk dem, de er vel dobbel størrelse nå..

[External Image]
Nei, er det det da? Tenkte killi da jeg så bildet, jeg.

Men har aldri hatt noen av delene i hus, så det er ikke stor mer enn gjetting fra min side.
Heh.. tror ikke det er killi.. Dem har en munn som nesten går fra "øre til øre".. Forer med granulat og de fungerer nesten litt som støvsuger, bare suger til seg maten.. og de er.. store, nesten litt beist.. hehe..

Det eneste jeg har funnet som kan ligne er indianer gobyen, men tror ikke de er det altså..
Lurer på om de het noe så lurt som "purpur gobi" eller no..

På et raskt søk på google bilder, og Goby, så var dette det nærmeste jeg kom mine beist, dårlig bilde, men ligner veldig..

Det er en Mogurnda art, kanskje M. mogurnda
Hans har nok rett her. det er M. mogurnda. hatt disse selv, og de spiser alt som passer i kjeften deres. men er flott fisk er det.
Ah.. takk!

17 cm.. heh.. Med tanke på at de har vokst ca 5 cm iløpet av bare noen få mnd, så ser jeg for meg jeg har noen superbeist innen jul.. heh..

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap