Drømmen røk!

Har spart i lange tider for og kjøpe noe støre en et 120 l.
Fikk for to uker siden endelig penger nokk til og kjøpe et 350 l hjørne kar.
Har passet på vann verdier å dekorert og sjekket forum etter drømme fisken.
i kveld siste vann sjekk for og sikre kvalitet før stor auksjon i morgen, pang en stor revne fra topp til bunn. ser vannsøylen og skjøner ikke hva som skjer.
Står og ser på i sikkert 3 til 10 sekunder før det går opp for meg fuck hvor i h.... er bøtten................ Ikke sint, Ikke hysterisk, Bare skuffet tenker på alle månedene med sparing og planlegging. nå ingenting ikke penger til og erstatte det tapte engang....

oi, Shit! Så utrolig trist! Men har du ikke noen form for garanti på karet da? Eller innboforsikring?
Om det bare sprakk uten videre kan du reklamere i butikken..
Kjøpte brukt. Forsikringen dekker det ikke...
Føler med deg.. har vært der selv :-/
Moralen er... ikke kjøp brukt akvarium.
Wikdahl
Moralen er... ikke kjøp brukt akvarium.

Og hvorfor det??
Har selv 13 stk brukte akvariumer i drift, dvs alle jeg har kjøpt brukt har vært i fin stand.
Så og si ikke kjøpe brukt blir for "teit"for meg.

Men ja, man har ikke noen garanti da, men dette skjer ikke ofte.
Og skal man kjøpe nytt karr så er jo også prisen vesentlig dyrere.

Vil heller ikke advare mot å kjøpe brukt.
Har opplevd dette selv, da med ett av de få nye akvariene jeg har kjøpt. Har aldri opplevd lekkeasje på brukte.

Ang forsikring,
skjønner at vanlige forsikringer ikke dekker selve karet (hvis man da ikke har en tilleggsforsikring, ofte kalt "uhellsforsikring") men man sjekke om forsikringen man har dekker skader påført av vann!!

Utrolig trist at dette skjedde, har vært der selv.
(Med nytt stuegulv som resultat..)
Hva i huleste? Trodde ikke det der gikk an. Og så midt på glasset?
Så trist, men kan det ikke fikses av noen for en rimelig peng? Jeg hadde en 60 liter som sprakk en gang og det var fikset til dagen etterpå for en hundrelapp eller så.

Kan ha akvariet stått i ett spenn eller på en skjevhet eller noe? Jeg bare lurer.
Det akvariet det er snakk om her må nok bare kasseres.
Så du ikke at det er snakk om buet frontglass til et trekantet hjørneakvarium?
Det er nok ikke like enkelt å "bare" bytte ut glasset som med et vanlig rektangulært akvarium.

Helge
Så trist, men kan det ikke fikses av noen for en rimelig peng? Jeg hadde en 60 liter som sprakk en gang og det var fikset til dagen etterpå for en hundrelapp eller så. Kan ha akvariet stått i ett spenn eller på en skjevhet eller noe? Jeg bare lurer.
Er jo tynnere glass i en 60 liter og, enn noe på denne størrelsen
Hadde dette skjedd meg hadde jeg gått inn i skapet og hengt meg med en gang.

Hvor uheldig går det ann å bli. På en måte var det godt at dette skjedde før du gikk på auksjonen, tenk deg kaoset om du hadde mange nye fisker i tanken samtidig...

Føler med deg...
mona o
Det akvariet det er snakk om her må nok bare kasseres. Så du ikke at det er snakk om buet frontglass til et trekantet hjørneakvarium?

Det fikk jeg ikke med meg nei, så bilde nå. Kanskje noen trenger ett terrarium med skjønnhetsfeil?
I såfall har jeg et på ca 640 liter stående, uten bunn..
Helge
[QUOTE=mona o]Det akvariet det er snakk om her må nok bare kasseres. Så du ikke at det er snakk om buet frontglass til et trekantet hjørneakvarium?

Det fikk jeg ikke med meg nei, så bilde nå. Kanskje noen trenger ett terrarium med skjønnhetsfeil?

Et vanlig akvarium er IKKE egnet til terrarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap