Hvor mange fisk i 60l?

Hva er det største antallet fisk jeg kan ha i et 60L? Nå har jeg 3 stk sverddrager, 3 stk platy, 3 stk guppy, 1 stk ancistrus og 2 stk 3 ukers gamle molly yngel.

Kan jeg kjøpe fler fisk? Har planer om å kjøpe 2 stk guppy hunner til.
Hei Stianmannen.

Jeg synes det høres fint ut med det antallet fisk i forhold til de artene du har nå. Det er jo ikke hvor mange fisk man må se mest på - men på hvor stor plass trenger akkurat disse fiskene.
Det anbefales av mange at Sverddragere får litt større plass å boltre seg på enn et akvarie på 60 liter.

Viktig at det er fler jenter enn gutter av hver art. Foreksempel; dine tre Guppyer bør være en gutt og to jenter. Og du kunne egentlig gjerne hatt enda ei guppyjente til. Altså på alle fiskene dine, unntatt ancistrusen, 1 gutt - 3 jenter.
Det som sikkert kommer til å skje hos deg, er at du etterhvert får veldig mange små platy, guppy, sverddrager, og molly barn. Det er kjempeartig. Men det blir da veldig fort for mange av dem i karet ditt.
Så egentlig trenger du uannsett ikke skaffe fler fisk - de vil komme av seg selv etterhvert.

mvh
Guppy
Takk for svar! Jeg har 1 guppy hann, og 2 guppy hunner.
feil, ville ikke hatt en fisk på 60 cm i en 60 liter :p og, etter at man har hatt oppi sand, stein, røtter planter osv er det som regel ikke 60 liter vann oppi karet.

husk at fisk har forskjellige behov, noen trenger mye plass å svømme på, noen vil a sterk strøm, noen mye planter, noen vil ha huler, sand osv. vil anbefale å se i basen hva den enkelte fisk har av behov. feks så står det at sverddragere bør ha 120 liter og den blir opptil 16 cm lang uten hale
RHG
1cm fisk på 1liter!

eller 1 cm fisk på hver 1,5 l vann! det er det jeg har hørt å det må jo være spesielt viktig i små akvarium, siden de i utgangspunktet har lite plass :S ?
Tilfeldig bekjentskap
© René F
Reklame for plussmedlemskap