Hvordan blir jeg kvitt snegler som fulgte med plantene jeg kjøpte?

akkurat kjøpt ett 93 liter akvarie jeg satte i gang forrige uke, og kjøpte i samme slengen 5 nye planter. viser seg at det fulgte med en god del snegler på de, hva slags hvet jeg ikke! noen som har ett godt tips for og bli kvitt de utenom og bare plukke de vi ser. har plukket snegler hele helga, men virker som det bare kommer nye med en gang! noen tips?
Asiatiske jegersnegler bør kunne rydde opp i problemet ditt
Finnes stoff for å tilsette vann for å ta knekken på snegler, men jeg vil ikke anbefale å bruke det med fisk oppi karet
Kloring av plantene funker før du setter de i karet, men jeg forstår det er for sent nå?

Ting som spiser snegler er en idé; mange botiaer som gjør det... Eller kanskje det morsomste, en kulefisk, men da bør du ikke ha andre fisk i karet ditt.
Joakim
mange botiaer som gjør det... Eller kanskje det morsomste, en kulefisk, men da bør du ikke ha andre fisk i karet ditt.

Ikke verdens beste tips, Joakim? Om enn du har rett i det du skriver
Enlkeste er jo bare å knus edem mot glasset, gjør man dette i noen dager og hver eneste gang man ser en liten djevel så forsvinner de rimelig fort
Jegersnegler hørtes ut som tingen :)
blir nok en asiatisk jeger på meg hvis jeg får bestilt det her leste litt om de og det hørtes spennende ut!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap