Lav ph, hvordan øke denne?

Jeg har en PH på rundt 6,2,kjøpte meg prodac PH +,her skal de brukes 3 ml pr 20 liter vann,dette har jeg nå gjort i små posjoner,dette har endt med at 100 ml(1 flaske) nå er brukt opp,men fremdeles samme lave PH,har fjernet 60 % av røttene også,hva gjør jeg nå,skal jeg kjøpe meg fattig på PH+ eller?

Alle gode råd motas med takk
PS.leste noe om Natron,er det et alternativ eller???

Erfaringen min sier at natron er det beste og billigste alternativt å bruke.
Bruker det selv i flere karr for å holde kh/ph stabil.
Så begyn med natron, da får du garantert økt kh/phen din.
Men gjør det gradvis over flere dager.

Du kan heller ikke vente svar med engang du har lagt inn et innlegg..
Natron
Jeg bruker vanlig natron,når jeg skal ha opp ph.
Det fungere helt fint...
Du må prøve deg litt frem og blande i en spann først.
(jeg brukte 1 tsk til 60 liter og fik opp ph ca 1 grad,men dette må du prøve deg frem til).
Takk,endelig ett svar,får ta meg en tur i nærbutikken å kjøpe natron,jeg har 180 l ,hvilken dosering???
Du er vel av den optimistiske typen hvis du hadde regnet med mange svar på en halvtime mandags morgen.

Trenger mer info. pH på 6.2 er ikke nødvendigvis lavt. Hvilken pH ønsker du? Natron fungerer bra hvis du i det hele tatt trenger å øke pH.

HM
På Zoo sa de at 6,2 var veldig lav PH,burde ligge på 6,8-7,0-

De sa at mye røtter ga lav PH,sæåjeg har fjernet masse av disse,er dette bare sprøyt eller?,synd å fjerne disse dekorative røttene.

Takk for alle svar,er en utålmodig sjel ser dere.
Hvilke fisk er det du har?

For søramerikanere er pH 6,2 stort sett midt i blinken, og du gjør dem en bjørnetjeneste hvis du hever den.

For mange afrikanere skal pH være over 7.
Harry Hagland
På Zoo sa de at 6,2 var veldig lav PH,burde ligge på 6,8-7,0- De sa at mye røtter ga lav PH,sæåjeg har fjernet masse av disse,er dette bare sprøyt eller?,synd å fjerne disse dekorative røttene. Takk for alle svar,er en utålmodig sjel ser dere.

Kommer an på hvilke fisk du har?
Det er ikke nødvendigvis at folk ikke gidder å svare. Det kan jo også være fordi de som leser innlegget ikke vet hva de skal svare, og dessuten så sitter ikke folk som har peiling på Akvaforum hele tiden (bare nesten)

Jeg bruker bikarbonat (natron) for å få høyere, og like viktig stabil PH.
Natron hever KH som igjen påvirker PH. KH 10 gir ca PH 8.
Natron kjøper du i matvarebutikk (samme hylle som bakepulver o.l.), men på lengere sikt så er det billigere å kjøpe større mengder på netthandel.
F.eks fra Webzoo.

Trenger ikke å fjerne røtter.
Søk på bikarbonat eller natron på forumet så finner du mere info
Fisk og fisk fru blom,etter sommerens store fiskedød har jeg 2 guppy + en del yngel,5 cistrus,1 stor pleco,5 albinomaller,2 siamesiske algespisere og 2 reker.

Fikk råd om ikke å handle før PH var oppe på normalt nivå
Takk til alle som har svart,får be om unnskyldnig for min utålmodighet,tar en tur i butikken og kjøper natron,ha en god dag alle sammen
Jeg skjønner ikke helt vitsen med å øke pH'en i karet ditt. Jeg syns den ser grei nok ut i forhold til de fiskene du har.
Du skriver om søramrikanere?kan du spesifisere det litt mer,hvis min PH er perfect for dem og de fiskene jeg har,hvilke andre er det da aktuelt for meg å kjøpe som liker denne PHen,jeg vil jo øke antall fisk da det ser veldig tomt ut for øyeblikket,

Kan du gi meg noen tips kampfisk?

På forhånd Takk
Hvor stort er karet ditt?
Sjekker du fisken din i fiskabasen finner du at de spenner over ulik pH for trivsel. Du har jo fisk fra 6 til over 8 i pH. Hvem av dem vil du egentlig tilfredsstille? Let i fiskebasen og velg etter de opplysninger du finner. På 6 - 7 er det antagelig noen 1000 å velge på.
Juvel 180 liter:Slik så det ut før fiskedøden som rammet meg i sommer
litt skjellsand i filteret burde være tilstrekkelig fod den PH hevingen du ønsker. Dessuten slipper du å tenke på det hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap