Hjelp! ancistrus egg!

da jeg kom hjem fra skolen så jeg rund 10-20 ancistrus egg, har et par en kjønnmoden han og en vedlig stor hun. så eggen lå mitt på grusen, det må være ancistrus fordi corydorasene legger mye mindre egg og så legger de på glasset framfor pumpa. noen er hvite og noen er gule. de andre fisken jeg har er bare levendefødende fisk.
jeg ser sverddragene spiser eggene så jeg putta en klase med 10-15 egg i en fødekasse ( har hørt det går ann ) jeg har plassert fødekassa rett foran pumpa. hannen har lugget en god stund inne i et rom under rota kan det være egge der, så at hunnen lå side om side med hannen, mer så jeg ikke, men nå er hunnen borte og hannen ligger der fortsatt.
men hva gjør jeg videre?
skulle forresten lime sammen skifer plater til en skiferhulet i dag til ancitrusen hehe
JIPPI!!!!
Virker som at eggen har lugget der lenge, fordi nå har 1 egg klekt, men trenger de sirkilusjon selv om de er klekt?
Vel, de kan jo ikke akkurat råtne når de er klekt, men alle fisker liker sirkulasjon i vannet. Hadde nylig rundt 60 ancistrus yngel i et kar på 8 liter, men bare en luftpumpe, og de foretrakk å være i nærheten av enden på luftrøret, kanskje fordi det var mest sirkulasjon der. Men nå skal man huske at dette er yngel, så de må ikke ha for mye sirkulasjon heller :p
Vegard Engan
da jeg kom hjem fra skolen så jeg rund 10-20 ancistrus egg, har et par en kjønnmoden han og en vedlig stor hun. så eggen lå mitt på grusen, det må være ancistrus fordi corydorasene legger mye mindre egg og så legger de på glasset framfor pumpa. noen er hvite og noen er gule. de andre fisken jeg har er bare levendefødende fisk. jeg ser sverddragene spiser eggene så jeg putta en klase med 10-15 egg i en fødekasse ( har hørt det går ann ) jeg har plassert fødekassa rett foran pumpa. hannen har lugget en god stund inne i et rom under rota kan det være egge der, så at hunnen lå side om side med hannen, mer så jeg ikke, men nå er hunnen borte og hannen ligger der fortsatt. men hva gjør jeg videre? skulle forresten lime sammen skifer plater til en skiferhulet i dag til ancitrusen hehe



Gratulerer med egg og yngel på mallene dine. Fikk selv egg i 500L min i går. Di gule eggene er befruktet men ikke di hvite. Di hvite vil mugne så det er VIKTIG at du tar ut disse. For muggen smitter fort over til også friske egg. Når hannene mine kaster ut eggene av hula som unge hanner gjør 2-3 ganger fra starten av, har jeg eggene oppi en fødekasse med lufte stein under den ene side av kassa, samt at jeg styrer strømmen fra pumpen inn mot fødekassa. Selv når eggene klekkes har jeg pumpen mot f karret for å få litt gjennomstrømninger. Når plummesekken på ynglen er borte kan du begynne å fore forsiktig. Ønsker deg all lykke med bebbissene dine. Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap