Kampfisk og slørhale?

Jeg lurer på om man kan ha kampfisk og slørhaler sammen?
Nei, kampfisken vil nappe i slørene til slørhalen. (muligens omvendt i tillegg)
i tillegg skal kampfisk ha ganske varmt vann mens gullfisk og dens mange slørvarianter helst vil ha kjølig vann
Det korte og ukompliserte svaret: Nei.

Det lange og kompliserte svaret:
Som regel ikke, da kampfisk ser andre fisk med slør som en trussel og kan/vil angripe. Når det er sagt, varierer gemytt veldig fra kampfisk til kampfisk. Det finnes helt sikkert noen som har gjort det uten problemer - og andre som har prøvd med tragisk utfall. Problemet er at man ikke vet før man prøver - og da må du evt ha en backup løsning om det ikke fungerer. I tillegg kan størrelsen på karet, samt gjemmesteder ha noe å si.

En annen ting er at kampfisk og gullfisk har to forskjellige krav til temperatur, og det er derfor ikke mulig å tilfredsstille begge to i et og samme kar.
Okei. Takk for svar!
Dere skjønner at jeg kjøpte 3 honningguramier idag som jeg hadde oppi akvariet sammen med kampfisken, men det gikk ikke så bra. Kampfisken blåste seg opp, jaget og glefset etter guramiene... dermed flyttet jeg han i bollen jeg har, men jeg vil ikke ha han der så jeg tenkte venninna min kunne få han, men det går jo heller ikke for hun har jo slørhaler... så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... :S
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Husby
Reklame for plussmedlemskap