Hva slags fisk er dette? har bilder, men ellers ingen info

Jeg fikk noen fiesker av en nabo som skulle kutte sitt eget akvarium. Han kunne ikke huske hva dette var for slags fisk, eller hvor den var kjøpt. Kan kanskje noen av dere hjelpe meg med dette?

Mvh. Torgeir Solberg

PS. Beklager hvis kvaliteten på bildene ikke er helt bra.

Siamesisk Algespise eller

Kinesisk Algespiser

Men jeg vill tru at det er en Kinesisk Algespiser dag jeg ikke han se "følehorn " på den din på det bilde.

Min erfaring med Kinesisk Algespiser er at den suger seg fast på andre fisker. Den suger av sjella på fisken. Den ene min klarte å drepe 5 Gullfisker.
Så følg med !
Hva for noen andre fisker er det du har i lag med den ?
Woops. Suger av skjellene på annen fisk? Høres ikke bra ut.
Har ikke sett noe til dette enda.

Så på bildene av kinesisk algespiser, og ett av dem var helt identisk med fisk nummer 2 av de jeg fikk. Da vet jeg det.

Annen fisk jeg har:

3 black molly + 4 yngel
2 perlegurami
2 praktbothia, en stor 10 cm og en 4 cm (Bør vel kanskje ha flere av dem?)
10 kileflekkrasbora
4 sverddragere + 3 yngel
2 mysteriesnegler
3 platy
1 ancistrus

160 liter akvarium

Apropos. Er dette for mye fisk? Vannverdiene er gode, og så godt som ingen alger. Synes kanskje platyene er litt kjedelige, så jeg lurer på om jeg skal kvitte meg med dem

Synes også sneglene er artige, og kunne tenkt meg noen flere

Hva med reker oppi her? Virker spennende.

Er som du skjønner ganske fersk på dette!
Ja, det er min erfaring og jeg har hørt at andre også har opplevd det.
Som du så såg jeg ingen ting til dette i starten, men etter at jeg hadde vert på hytten en helg kom jeg hjem og såg at Kineserene spiste på mine Black Molly og Slørhaler.
Alle Mollyene overlevde, mens alle Slørhalene døde.
Men kanskje det var bare på grunn av at de ikke hadde fått mat på en uke ?

Oppsettet med fisk virker greit.
Men om jeg hadde vert deg ville ja ha bytta ut noen fisker, slik at det er større sjangs for å få yngel.
Men det er etter en hvers smak, jeg liker å få yngel.
Men bare vent, så kryr det var yngel fra Platy, Molly og Sverddregeren.

Ang. Praktbotia. De bør være flere, men mine 5 svømmer ikke i stim. Det svømmer rundt som andre fisker som ikke er stimfisk.

Jeg også liker godt reker. jeg har sett opp et akvarium bare for reker. Reker trenger ikke mer enn 10 liter, men jeg vet ikke om rekene passer inn i ditt akvarium
Mysteriesneglene dine kan gå en litt vell spennende fremtid i møte, sammen med Praktbotiaene
Woops. Trodde det bare var de små sneglene som følger med plantene som blir spist jeg. jaja. får se hvordan det går. Har delyt kar nå i en måned, og det har ikke vært noe tegn til spising.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap