Elite varmekolbe

Har kjøpt meg tre 200Watts kolber av dette merket. Kan noen si meg hvor bra disse er?

Må man kalibrere dem osv?
Har Elite varmekolber i 6 av 7 kar, og de fungerer bra. Har ikke kalibrert mine, da jeg ikke fant noe i bruksanvisningen om det, og fordi temperaturen ser ut til å stemme!

Eneste ulempen kan være at de ikke er beregnet på fullstendig nedsenkning i vann, og at vannstanden i karene må tilpasses dette.
ok, hva er max vann nivå på kolbene?
Dammed
ok, hva er max vann nivå på kolbene?

Det SKAL stå merket på kolben. Som oftest er dette i form av en strek eller en bølgete linje (den bølgete linjen illustrerer vann). Ordet "max" har også stått på de koblene av diverse merker som jeg har hatt som ikke har tålt full nedsenkning i vann (men jeg har aldri hatt Elite).
Jeg har nå kun kolber som tåler å stå full nedsenket. Det er best, da slipper man å tenke på det og kan plassere kolbene der man vil og heve vannstanden dit man vil.
ok skal ta en nærmere titt på dem. Skal bruke dem i en sump så er liten betydning for min del om de kan senkes helt under.

Kjøpte dem rimelig på auksjon. Men flott å høre at dem er bra og fungerer som de skal.

Kan ikke si meg enig i at de fungerer som de skal. Min hadde problemer med å holde temperaturen oppe.
ok. Har 3 stk på 200W + varmekabler så tror det skal gå greit, på ca 530l vann. Tror det skal gå greit.

Hvor mye vann måtte din varme opp Majones?
20 liter. Den var beregnet på 20-30.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap