Apistogramma sp. "Pebas" ("Morado") i nettet

Internettforbindelsen her er denne gangen så sjelden, at da jeg i dag plutselig hadde forbindelse i mer enn 1 minutt, kunne jeg jo legge inn et lite fargerikt glimt fra Amazonas 2008.

På vei til Rio Shishita:

Rio Shishita kl. 05.50 om morgenen:

[External Image]

var vi innom Pebas igjen, og benyttet anledningen til å fange noen Apistogramma sp. "Pebas" ("Morado"). Denne fisken er til vanlig i våre kar ganske fargerik, men aldri har jeg sett den slik som dette, rett fra naruren:

[External Image]

Så kan vi lure på hva vi gjør i karene våre som gjør at vi aldri ser den slik hjemme.

Med denne fargen på denne fisken hadde det jo vært moro å se hvordan den virkelige Apistogramma sp. "Pebas" ("Blue") ser ut rett fra naturen, men det hadde vi dessvere ikke tid til å undersøke denne gangen.

Turen er fantastisk, selv om vi ikke har funnet alt vi håpet på, har vi funnet og fanget arter som sjelden eller aldri før er dokumentert rett fra naturen.
Den var flott Tom, du får legge ut flere bilder når du får tid
Den var utrolig flott.... jeg vil ha en slik...
Fint at du har blogget litt når du har hatt forbindelse. Utrolig fin fisk den Apistogramma sp. "Pebas" - slike farger har jeg tilgode å se.

Lykke til med videre fangst, skal bli spennede å høre mer om hva du finner
Inaktiv bruker
hei Tom den var kjempefin.nå ble jeg grønd av sjalusi sån Apistogramma vil jeg å ha i et fint akvarium
Et par bilder av den samme viltfangede Apistogramma sp. "Pebas" ("Morado"), etter 7 uker i akvarium.

Selv om den ser annerledes ut enn i naturen, i sollys, viser den fortsatt flotte farger:

[External Image]

[External Image]
Rett og slett nydelig!

Man kan jo spørre seg hva man skal med oppdrettsformer når naturen kan by på noe sånt helt av seg selv
Inaktiv bruker
den var jo kjempefin =;-D
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap