Hvilken malle spiser ikke planter?

Lurer på hvilken malle som ikke spiser planter.

For en stund siden skulle jeg kjøpe meg 2 maller,
og han i dyrebutikken så at jeg burde kjøpe 2 gibbiceps for de "Ville få finere farger" enn ancistrus.

Så ble det de da. (Uheldigvis)
Men... så kommer jeg hjem etter skolen en dag da, og ser små hull i ALLE plantene!

Gjett om jeg var BITTER da!!! ;(

Derfor lagde jeg denne tråden for å spørre om hvilke maller
som IKKE spiser på plantene.

Jeg ser mange av dere har ancistrus i deres akvarier.
Er de snille med plantene?

Håper på tips om hvem maller som IKKE spiser planter, som gjør veldig rent
og som er lette å holde!!! =)

mvh BB
I mine akvarium spiser ikke Ancistrusene plantene.
Jeg har forsesten noen Gibbicespser og Plecoer også og den heller spiser ikke planter.
Har du prøvd å gi de agurk, spinat, salat, erter, osv ?
Jeg tipper at det er derfor de spiser planter.
Det som er i gransaker inneholder det som er i plantene og det er nødvendig for noen maller, derfor spiser de planter når dei ikke får agurk, spinat, salat, erter eller andre grønnsker.
I et kar der jeg hadde en hel haug sverdplanter, satte jeg inn en eneste Ancistrus. På kort tid var det bare netting igjen i bladene, all "grønnmaten" hadde den gnagd i seg.

Men på den annen side; jeg har hatt ancistrus som ikke rører plantene også. Det er problemet, man vet aldri hvilke eksemplarer som plutselig får smaken på planter. Samme hvor mye grøntfôr man gir dem, går det utover plantene likevel hvis de først har fått smaken på dem.

Sånn så bladene ut etter Barbar-Ancistrusen :
[External Image]

Off... Så leit med plantene mona.

Ja, jeg har gidt dem agurk 2 ganger,
fordi jeg visste ikke at de skulle få det før for 1 uke siden.

Hva med otto? Spiser de bra med alger og er snille?

Fisken Magnus: Du sier det er nødvendig for noen maller å spise grønt. Er den noen maller som ikke trenger det?

Sebrapleco er kjøtteter, men jeg vet ikke nok om fisken til at jeg kan anbefale den. Den er også sjelden, så tror at den beste grunner for å kjøpe så dyr fisk er for avl i eget kar, for å øke bestanden og selge videre.
Liste med kjøttspisende maller
BIGBrother
[B]Fisken Magnus:[/B] Du sier det er nødvendig for noen maller å spise grønt. Er den noen maller som ikke trenger det?

Her er det en liste med de mallene som spise kjøtt. Men det er dyre L-maller, og de mallene som priser kjøtt, spiser i teorien ikke alger. Men.. noe gjør det og.
Liste med kjøttspisende maller
BIGBrother
[B]Fisken Magnus:[/B] Du sier det er nødvendig for noen maller å spise grønt. Er den noen maller som ikke trenger det?

Her er det en liste med de mallene som spise kjøtt. Men det er dyre L-maller, og de mallene som priser kjøtt, spiser i teorien ikke alger. Men.. noe gjør det og.
Kjøttetende maller
Pc`en klikka litt. så det ble posta 3 innleg med det samme på. hehe
OK. Det var synd. Hva med otto da?
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap